Conversațiile lungi cu roboți ar putea deveni istorie. Inițiativă legislativă pentru a reduce timpii de așteptare la telefon

×
Codul embed a fost copiat

Ați discutat vreodată, îndelung, cu roboți precum Ioana, Maria și Ana, sau ați rămas să ascultați minute în șir o melodie atunci când doreați să rezolvați o problemă repede?

 

Oricât de prietenoși ar fi asistenții virtuali și oricât de bună muzica, trebuie să recunoaștem că abia așteptăm să auzim vocea unui om care să ne ajute.

Așadar, o inițiativă legislativă i-ar putea obliga pe furnizorii de servicii să ne asigure un interlocutor uman, în cel mult cinci minute de la apel.

Asistent virtual:Te rugăm să aștepți. Apelul tău va fi preluat în cel mai scurt timp”.

Bărbat:Despre ce vorbim? Cel mai scurt timp înseamnă două ore și șapte minute?! Bătaie de joc!"

Citește și
inteligenta artificiala
Inteligența Artificială începe să ia locul jurnaliștilor. Ce mare companie media își înlocuiește oamenii cu un robot
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Peste două ore a așteptat un bărbat din Onești ca să fie preluat de operatorul unei companii energetice. Voia să afle de ce nu a fost emisă o factură.

Ștefan Agache, clientul unei companii de servicii: „În final am reușit să rezolv problema, însă nu prin telefon. A trebuit să fac o programare, unde am fost și am clarificat situația".

Și echipa Știrile PRO TV a încercat să ia legătura cu un alt furnizor de energie.

Ana Maria Barbu:Au trecut 25 de minute în care mi s-a spus de 20 de ori că apelul meu va fi preluat în cel mai scurt timp".

Într-un răspuns pentru Știrile PRO TV, reprezentanții companiei au transmis că serviciile call center sunt suprasolicitate. Societatea face „demersuri pentru suplimentarea numărului de operatori".

„Timpii de așteptare în preluarea apelurilor nu s-au putut încadra, în unele cazuri, în parametri optimi sau dezirabili. Facem demersuri pentru suplimentarea numărului de operatori pentru a face față cererilor venite din partea clienților”, este răspunsul furnizorului. 

Astfel de situații se repetă și la companiile de telefonie, cablu, internet, gaz sau aviatice.

Client din Brașov: „Așteptarea este interminabilă. Efectiv simți că nu mai poți".

Client din Brașov: Te ține în telefon și intră melodia non-stop".

Client din Ploiești: „Poate să fie și o jumătate de oră în telefon. Daca nu ai încotro aștepti, ce să faci?"

R: Cât ați stat?

Client din Pitești:Mult. Cred că undeva la 30 de minute. L-am dat pe difuzor".

O inițiativă legislativă depusă spre dezbatere la Senat își propune să schimbe situația. Potrivit proiectului, prestatorii vor fi obligați să asigure preluarea apelurilor în maximum cinci minute de către un operator uman.

„În cazul reclamaţiilor sau al solicitărilor de informaţii telefonice, prestatorii, prin intermediul unui operator uman, sunt obligați să preia apelurile în cel mult cinci minute de la iniţierea acestora de către beneficiar”, se arată în proiectul de modificare a OUG 49/2009.

Amenda, în cazul neconformării, ar fi cuprinsă între 50.000 și 100.000 de lei.

Cosmin Sergiu Vlad, senator USR: „Am luat în considerare cifra de afaceri extraordinară a multor companii care prestează servicii și pentru care 1.000, 2.000, 3.000 de lei nu reprezintă nimic. În Spania s-a introdus o lege asemănătoare, iar condițiile de acolo sunt chiar mai draconice. Acolo sunt trei minute, iar amenzile sunt până la 100.000 de euro".

Inițiativa parlamentarilor USR se află abia la începutul parcursului legislativ.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Restaurantul în care toată mâncarea este gătită de un bucătar robot, fără nicio intervenție umană
Restaurantul în care toată mâncarea este gătită de un bucătar robot, fără nicio intervenție umană

Aveţi poftă de nişte gnocchi cu miel, de risotto negru sau de paste cu dovlecei? Acestea şi alte circa 70 de feluri de mâncare diferite sunt pregătite de un bucătar robotic într-un restaurant croat, notează Reuters.

 

Inteligența Artificială începe să ia locul jurnaliștilor. Ce mare companie media își înlocuiește oamenii cu un robot
Inteligența Artificială începe să ia locul jurnaliștilor. Ce mare companie media își înlocuiește oamenii cu un robot

Grupul american de media online BuzzFeed și-a concediat recent 12% din forța de muncă, pe care o va înlocui cu softul de inteligență artificială ChatGPT.  

Povestea chirurgului român care a emigrat în Franța și a ajuns să fie printre puținii medici care operează asistat de robot
Povestea chirurgului român care a emigrat în Franța și a ajuns să fie printre puținii medici care operează asistat de robot

Mii de medici români şi-au construit o altă Românie, departe. Sunt zecile de mii de doctori plecaţi spre sisteme sanitare în care munca lor e valorizată şi respectată.

Expoziție de senzație în Shanghai. Cum arătau bijuteriile în urmă cu aproape 400 de ani
Expoziție de senzație în Shanghai. Cum arătau bijuteriile în urmă cu aproape 400 de ani

O expoziție a timpului și-a deschis porțile în Shanghai. În prima zi, vizitatorii au fost cuceriți de un robot umanoid al companiei Tesla.

Nouă metodă de exterminare a gândacilor: Robot care omoară insecte cu laserul
Nouă metodă de exterminare a gândacilor: Robot care omoară insecte cu laserul

Cercetătorii de la Universitatea Heriot-Watt, din Edinburgh, Scoția, au construit un robot inteligent capabil să extermine gândaci.  

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.