Conversațiile lungi cu roboți ar putea deveni istorie. Inițiativă legislativă pentru a reduce timpii de așteptare la telefon

×
Codul embed a fost copiat

Ați discutat vreodată, îndelung, cu roboți precum Ioana, Maria și Ana, sau ați rămas să ascultați minute în șir o melodie atunci când doreați să rezolvați o problemă repede?

 

Oricât de prietenoși ar fi asistenții virtuali și oricât de bună muzica, trebuie să recunoaștem că abia așteptăm să auzim vocea unui om care să ne ajute.

Așadar, o inițiativă legislativă i-ar putea obliga pe furnizorii de servicii să ne asigure un interlocutor uman, în cel mult cinci minute de la apel.

Asistent virtual:Te rugăm să aștepți. Apelul tău va fi preluat în cel mai scurt timp”.

Bărbat:Despre ce vorbim? Cel mai scurt timp înseamnă două ore și șapte minute?! Bătaie de joc!"

Citește și
inteligenta artificiala
Inteligența Artificială începe să ia locul jurnaliștilor. Ce mare companie media își înlocuiește oamenii cu un robot

Peste două ore a așteptat un bărbat din Onești ca să fie preluat de operatorul unei companii energetice. Voia să afle de ce nu a fost emisă o factură.

Ștefan Agache, clientul unei companii de servicii: „În final am reușit să rezolv problema, însă nu prin telefon. A trebuit să fac o programare, unde am fost și am clarificat situația".

Și echipa Știrile PRO TV a încercat să ia legătura cu un alt furnizor de energie.

Ana Maria Barbu:Au trecut 25 de minute în care mi s-a spus de 20 de ori că apelul meu va fi preluat în cel mai scurt timp".

Într-un răspuns pentru Știrile PRO TV, reprezentanții companiei au transmis că serviciile call center sunt suprasolicitate. Societatea face „demersuri pentru suplimentarea numărului de operatori".

„Timpii de așteptare în preluarea apelurilor nu s-au putut încadra, în unele cazuri, în parametri optimi sau dezirabili. Facem demersuri pentru suplimentarea numărului de operatori pentru a face față cererilor venite din partea clienților”, este răspunsul furnizorului. 

Astfel de situații se repetă și la companiile de telefonie, cablu, internet, gaz sau aviatice.

Client din Brașov: „Așteptarea este interminabilă. Efectiv simți că nu mai poți".

Client din Brașov: Te ține în telefon și intră melodia non-stop".

Client din Ploiești: „Poate să fie și o jumătate de oră în telefon. Daca nu ai încotro aștepti, ce să faci?"

R: Cât ați stat?

Client din Pitești:Mult. Cred că undeva la 30 de minute. L-am dat pe difuzor".

O inițiativă legislativă depusă spre dezbatere la Senat își propune să schimbe situația. Potrivit proiectului, prestatorii vor fi obligați să asigure preluarea apelurilor în maximum cinci minute de către un operator uman.

„În cazul reclamaţiilor sau al solicitărilor de informaţii telefonice, prestatorii, prin intermediul unui operator uman, sunt obligați să preia apelurile în cel mult cinci minute de la iniţierea acestora de către beneficiar”, se arată în proiectul de modificare a OUG 49/2009.

Amenda, în cazul neconformării, ar fi cuprinsă între 50.000 și 100.000 de lei.

Cosmin Sergiu Vlad, senator USR: „Am luat în considerare cifra de afaceri extraordinară a multor companii care prestează servicii și pentru care 1.000, 2.000, 3.000 de lei nu reprezintă nimic. În Spania s-a introdus o lege asemănătoare, iar condițiile de acolo sunt chiar mai draconice. Acolo sunt trei minute, iar amenzile sunt până la 100.000 de euro".

Inițiativa parlamentarilor USR se află abia la începutul parcursului legislativ.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Restaurantul în care toată mâncarea este gătită de un bucătar robot, fără nicio intervenție umană
Restaurantul în care toată mâncarea este gătită de un bucătar robot, fără nicio intervenție umană

Aveţi poftă de nişte gnocchi cu miel, de risotto negru sau de paste cu dovlecei? Acestea şi alte circa 70 de feluri de mâncare diferite sunt pregătite de un bucătar robotic într-un restaurant croat, notează Reuters.

 

Inteligența Artificială începe să ia locul jurnaliștilor. Ce mare companie media își înlocuiește oamenii cu un robot
Inteligența Artificială începe să ia locul jurnaliștilor. Ce mare companie media își înlocuiește oamenii cu un robot

Grupul american de media online BuzzFeed și-a concediat recent 12% din forța de muncă, pe care o va înlocui cu softul de inteligență artificială ChatGPT.  

Povestea chirurgului român care a emigrat în Franța și a ajuns să fie printre puținii medici care operează asistat de robot
Povestea chirurgului român care a emigrat în Franța și a ajuns să fie printre puținii medici care operează asistat de robot

Mii de medici români şi-au construit o altă Românie, departe. Sunt zecile de mii de doctori plecaţi spre sisteme sanitare în care munca lor e valorizată şi respectată.

Expoziție de senzație în Shanghai. Cum arătau bijuteriile în urmă cu aproape 400 de ani
Expoziție de senzație în Shanghai. Cum arătau bijuteriile în urmă cu aproape 400 de ani

O expoziție a timpului și-a deschis porțile în Shanghai. În prima zi, vizitatorii au fost cuceriți de un robot umanoid al companiei Tesla.

Nouă metodă de exterminare a gândacilor: Robot care omoară insecte cu laserul
Nouă metodă de exterminare a gândacilor: Robot care omoară insecte cu laserul

Cercetătorii de la Universitatea Heriot-Watt, din Edinburgh, Scoția, au construit un robot inteligent capabil să extermine gândaci.  

Recomandări
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.  

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum
Mass-media susține că aproape 85.000 de soldați ai Rusiei au fost uciși în războiul din Ucraina, până acum

Jurnaliștii au identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit - până acum - în timpul invadării Ucrainei, se arată într-o investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, potrivit Kyiv Independent