CNA: Spoturile publicitare pentru margarina Rama, interzise de la difuzare pe posturile TV
Doua spoturi publicitare pentru margarina Rama, din cadrul campaniei "Campioni la micul dejun", au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luata, marti, de Consiliul National al Audiovizualului (CNA).
Doua spoturi publicitare pentru margarina Rama, din cadrul campaniei "Campioni la micul dejun", au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luata, marti, de Consiliul National al Audiovizualului (CNA), care a considerat ca acestea incalca legislatia audiovizualului.
CNA a analizat, marti, campania publicitara pentru margarina Rama "Campioni la micul dejun", pentru copiii din clasele I-IV, promovata de Nadia Comaneci.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
In aceste spoturi se spune ca Rama si Nadia Comaneci "promoveaza importanta micului dejun si a unei alimentatii sanatoase si echilibrate", fiind difuzate si declaratii ale acesteia pe acest subiect.
Membrii CNA au considerat ca aceste spoturi incurajeaza copiii sa manance margarina, care nu este un produs sanatos atunci cand este consumat in cantitati mari.
De asemenea, membrii CNA au considerat ca spoturile pentru margarina Rama au incalcat articolul 120, alineatele 2 si 3 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia "Nu se vor atribui alimentelor proprietati pe care acestea nu le poseda. in publicitatea pentru alimente adresata minorilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresata minorilor este definita in conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Roman pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produse alimentare".
La propunerea Laurei Georgescu, presedintele CNA, Consiliul a decis sa aplice o decizie de intrare in legalitate a acestor spoturi, fapt care inseamna ca respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate pana la modificarea lor astfel incat sa respecte reglementarile in vigoare.
Pe de alta parte, CNA a interzis si in martie 2010, de la difuzarea pe posturile TV, trei spoturi publicitare pentru Rama, din cauza ca in respectivele clipuri nu era precizata cantitatea maxima de 20 de grame de margarina recomandata zilnic pentru consum.