Capitala va moderniza liniile de tramvai. Pe ce trasee se vor face primele lucrări
Capitala va moderniza liniile de tramvai. Ce-i drept, vorbim momentan doar despre 11 kilometri din cei 150 pe care îi are orașul.
Lucrările nu vor începe anul acesta, deși la începutul verii așteptăm primele tramvaie noi. Până atunci, primăria trebuie să modifice peroanele, pentru că cele mai multe sunt prea scurte pentru noile garnituri.
Primele lucrări se fac la două dintre cele mai importante linii de tramvai din București - 55 și 40 - după ce proiectul a fost aprobat în ședința Consiliului General. Sunt multe zone cu avarii pe aceste linii, care puse cap la cap însumează 11 kilometri. Inclusiv stâlpii care susțin firele de alimentare ar urma să fie schimbați.
Situația e identică pe aproape o treime dintre cei 150 de kilometri de șină care străbat Capitala, spun asociațiile care monitorizeaza infrastructura. Dacă tramvaiele noi vor circula pe astfel de linii, riscă să rămână fără garanție pentru că nu au fost exploatate corespunzător.
„Rămâne de văzut cum o să integrăm și pe unde o să putem să punem pe șine cele 100 de tramvaie. Aproximativ 50 de km de cale de tramvai trebuie de ieri reabilitată. Avem multe linii unde trebuie să ajungă aceste tramvaie, dar în momentul ăsta nu pot ajunge acolo pentru că starea liniei, șina nu e pregătită”, a declarat un reprezentant al Asociației Pro Infrastructură.
În ultimii ani, pentru o singură linie a început modernizarea, pe Bulevardul Vasile Milea, dar merg greu și sunt întârzieri. Între timp, călătoriile cu tramvaiul sunt o adevărată aventură. Un vatman e nevoit să se sprijine de geam în timp ce conduce.
„Este o nenorocire. Stau la prima stație de aici și tramvaiul se aude din casă din cauza liniei, despre asta este vorba! O nenorocire, nu cred că există așa ceva! Am făcut sesizări”, a spus o femeie.
Reaparația șinelor, evaluată la 1,2 miliarde de lei, ar trebui să fie gata în 18 luni de la semnarea contractului. Până în vară însă, primăria ar trebui să modifice stațiile de tramvai, pentru că peroanele sunt prea scurte. Tramvaiele vechi din București nu depășesc 27 de metri lungime, iar cele noi vor avea 36 de metri.