Capitala va moderniza liniile de tramvai. Pe ce trasee se vor face primele lucrări

×
Codul embed a fost copiat

Capitala va moderniza liniile de tramvai. Ce-i drept, vorbim momentan doar despre 11 kilometri din cei 150 pe care îi are orașul.

Lucrările nu vor începe anul acesta, deși la începutul verii așteptăm primele tramvaie noi. Până atunci, primăria trebuie să modifice peroanele, pentru că cele mai multe sunt prea scurte pentru noile garnituri.

Primele lucrări se fac la două dintre cele mai importante linii de tramvai din București - 55 și 40 - după ce proiectul a fost aprobat în ședința Consiliului General. Sunt multe zone cu avarii pe aceste linii, care puse cap la cap însumează 11 kilometri. Inclusiv stâlpii care susțin firele de alimentare ar urma să fie schimbați.

Situația e identică pe aproape o treime dintre cei 150 de kilometri de șină care străbat Capitala, spun asociațiile care monitorizeaza infrastructura. Dacă tramvaiele noi vor circula pe astfel de linii, riscă să rămână fără garanție pentru că nu au fost exploatate corespunzător.

„Rămâne de văzut cum o să integrăm și pe unde o să putem să punem pe șine cele 100 de tramvaie. Aproximativ 50 de km de cale de tramvai trebuie de ieri reabilitată. Avem multe linii unde trebuie să ajungă aceste tramvaie, dar în momentul ăsta nu pot ajunge acolo pentru că starea liniei, șina nu e pregătită”, a declarat un reprezentant al Asociației Pro Infrastructură.

Citește și
tramvai, arad
Arad: Un tramvai cu pasageri a deraiat şi a dărâmat un stâlp din beton

În ultimii ani, pentru o singură linie a început modernizarea, pe Bulevardul Vasile Milea, dar merg greu și sunt întârzieri. Între timp, călătoriile cu tramvaiul sunt o adevărată aventură. Un vatman e nevoit să se sprijine de geam în timp ce conduce.

Este o nenorocire. Stau la prima stație de aici și tramvaiul se aude din casă din cauza liniei, despre asta este vorba! O nenorocire, nu cred că există așa ceva! Am făcut sesizări”, a spus o femeie.

Reaparația șinelor, evaluată la 1,2 miliarde de lei, ar trebui să fie gata în 18 luni de la semnarea contractului. Până în vară însă, primăria ar trebui să modifice stațiile de tramvai, pentru că peroanele sunt prea scurte. Tramvaiele vechi din București nu depășesc 27 de metri lungime, iar cele noi vor avea 36 de metri.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Un tramvai nou, produs în Turcia, a luat foc chiar în depou, la Timișoara
Un tramvai nou, produs în Turcia, a luat foc chiar în depou, la Timișoara

Unul dintre tramvaiele noi achiziţionate de Primăria Timişoara, de la compania Bozankaya din Turcia, a luat foc în depoul Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT).

Arad: Un tramvai cu pasageri a deraiat şi a dărâmat un stâlp din beton
Arad: Un tramvai cu pasageri a deraiat şi a dărâmat un stâlp din beton

Un tramvai a deraiat luni dimineață la Arad. Vagonul a sărit de pe șine și a izbit violent un stâlp, care s-a rupt.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.