Avioanele militare ''Spartan'' şi ''Hercules'' vor fi modernizate cu aparatură de ultimă generație
Avioanele de transport ale Forțelor Aeriene Române vor intra într-un amplu program de modernizare, care va dura cinci ani. Aeronavele ''Spartan'' şi ''Hercules'' vor avea aparatură de ultimă generație.
Până atunci, piloții militari își intensifică antrenamentele de zbor, inclusiv în simulatoare.
În vremuri grele, cu război la granițe, avioanele militare de transport sunt esențiale pentru celelalte forțe, terestre sau navale. Aeronavele C27J Spartan şi C130 Hercules, împreună cu elicopterele IAR 330, au misiuni atât militare, cât și umanitare.
Comandor Emil Tecuceanu, locțiitor al comandantului Bazei 90: „Rolul este esențial atâta vreme cât avem forțe în teatrele de operații. Ele trebuie în permanență alimentate. La fel și pentru aviația de vânătoare. Dacă avem nevoie să transportăm aviația de vânătoare, această dislocare se va desfășura cu avioane de transport.”
În ultimele săptămâni, avioanele militare de transport au zburat în țară la altitudini neobișnuit de mici, doar 150 de metri. Au fost implicate în antrenamente care au testat îndemânarea piloților după standarde NATO. Cele mai multe misiuni sunt însă strict secrete.
Căpitan comandor Daniel Mihoci, pilot C27J Spartan: „Principalul motiv pentru care noi ne pregătim este ajutorul pe care noi îl putem da Forțelor pentru Operații Speciale, de exemplu, în a-i infiltra sau a-i extrage foarte repede dintr-o zonă de conflict, în special dintr-un aeroport, pentru că acolo putem ateriza.”
Piloții militari, fie ei neexperimentați sau cu mii de ore de zbor la activ, își încep întotdeauna pregătirea într-un simulator care reproduce cu o fidelitate de 1 la 1 cabina unui C27 Spartan. Sunt reconstituite în cele mai mici detalii toate condițiile reale de zbor, de la decolare, până la aterizare.
De la Baza 90 Otopeni pleacă frecvent în misiuni aeronave Spartan și Hercules. Flota va spori în curând cu alte câteva avioane C130. Zboruri de instrucție au loc aproape zilnic.