"Ocaziune rara! Sosoni de dama cu patent la pret redus"
Asa suna oferta greu de refuzat a unei fabrici de incaltaminte din anii 1920! O firma de produse cosmetice se lauda cu o crema care "inlatura zbarciturile de pe fata", iar "Pisica" era un "sapun admirabil".
Acestea erau cele mai reusite forme de advertising din ziarele perioadei interbelice. O expozitie cu reclame din paginile ziarelor de la inceputul secolului trecut trezeste nostalgii la Cluj.
"Stomacul cand ti se intareste / Tabletele tu le gaseste / Si invata din Abecedar / Ca doar Koprolu-i salutar. / Koprol - purgativ ideal de ciocolata". Cu astfel de rime, producatorii de medicamente vindeau laxative pe banda rulanta. Producatorii de cosmetice se laudau in schimb cu "o minunata descoperire a stiintei: apa de obraz Laura".
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pentru cei curiosi cum se vindeau in 1920 pilula-minune a "francezelor moderne si svelte" ori crema care "inlatura sbirciturile", Casa Municipala de Cultura din Cluj a pregatit o expozitie speciala. 28 de pagini de ziar care contin reclame din perioada interbelica isi asteapta vizitatorii.
"Minunea sezonului este frumusetea si eftinatatea stofelor noastre", anunta radios o firma de imbracaminte, iar pentru spalarea de "matasuri si lucruri fine" se recomanda sapunul "Le chat" sau, pe romaneste, "Pisica".
Reclamele la costume de ski, aparate foto cu lampi, pilule de slabit sau ciorapi de dama Monica se gaseau frecvent in pubicatiile vremii.
Expozitia de reclame de la Cluj este deschisa pana miercurea viitoare.