"Piacere, siamo romeni!", campanie de promovare a romanilor in Italia
Campania a fost prezentata la Roma de catre ministrul Turismului si Comertului Ovidiu Silaghi si de ambasadorul Romaniei in Italia, Razvan Rusu. Potrivit celor doi, initiativa are ca scop diminuarea nivelului de intoleranta fata de romani.
La Repubblica prezinta un amplu material privind incercarile statului roman de a schimba perceptia italienilor despre romani.
Campania a inclus spoturi publicitare si evenimente culturale pentru imbunatatirea relatiilor dintre cele doua tari.
Potrivit La Repubblica, sunt peste un million de romani in Italia, ceea ce reprezinta un sfert din numarul total de straini din aceasta tara. Insa, spre deosebire de ceilalti imigranti din Italia, romanii au unul dintre nivelurile de cultura cele mai ridicate. Astfel, peste 70% dintre imigrantii romani au studii medii sau superioare, spre deosebire de doar 5% dintre imigrantii arabi.
Mai mult decat atat, prezenta romanilor in Italia garanteaza anual statului italian peste 2,26 miliarde de euro. Potrivit sociologilor de la Universitatea Sapienza, citata de publicatia italiana, cea mai mare parte dintre romani sunt bine integrati in societatea italiana.
Astfel, 92% dintre italieni ii accepta ca vecini romani, iar 67% dintre angajatorii italieni accepta angajati romani.
Campania de promovare prezentata de autoritatile din Romania a debutat chiar in prima zi de audiere a lui Romulus Mailat, romanul acuzat ca ar fi ucis-o pe Giovanna Reggiani.
Guvernul de la Bucuresti doreste sa imbunatateasca astfel imaginea romanilor care a avut de suferit de pe urma infractiunilor comise de catre mai multi conationali in Italia.
Urmareste aici clipurile de promovare:
Ioana si Sorin, i cuochiDumitru, imprenditore
Ionela, l'infermiera
Nelu, l'artista