Cum se conduce in conditii de iarna? Afla aici!
Adrian Raspopa, triplu campion al Romaniei la raliu, ne da cateva sfaturi si ne explica o serie de tehnici prin care sa evitam surprizele neplacute in conditiile unui carosabil dificil.
Condusul pe timp de iarna presupune intotdeauna grija sporita, chiar si atunci cand carosabilul nu este acoperit de zapada. Cum sa ajungem in siguranta si sa evitam eventuale accidente, ne explica Adrian Raspopa.
1. Nu trebuie sa uitam niciodata ca prudenta este prima si cea mai importanta conditie ca sa nu ne confruntam cu evenimente neplacute. Nu accelerati peste limita proprie sau peste cea a masinii.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
2. Nu uitati sa schimbati cauciucurile cu unele de iarna - chiar si atunci cand drumul este curatat de zapada, ele se comporta altfel decat cauciucurile de vara, oferind mai multa siguranta.
3. Cand vrem sa incetinim, sa nu uitam de frana de motor. In alte cuvinte, trecerea dintr-o treapta superioara intr-una inferioara, insotita de frana de picior. Atentie insa! Trebuie evitata trecerea din viteza a patra, sa zicem, in a doua, altfel riscam sa pierdem directia masinii.
4. Daca masina derapeaza, instinctul de conservare ne face sa franam. Iarna insa, franarea trebuie corelata si cu o corectie din volan, avand grija ca rotile din fata sa ramana pe directia drumului.
5. Chiar daca beneficiem de sistem ABS, care nu permite blocarea rotilor, ar fi bine ca inainte de intrarea in iarna sa ne asiguram ca franarea este egala pe toate cele patru roti, altfel riscam sa intram in usor derapaj. Caz in care nu trebuie sa intram in panica si sa corectam usor din volan, tot pe directia drumului pe care mergem. In cazul in care masina nu este dotata cu ABS, se franeaza scurt si violent, folosind pedala, dupa care aceasta se elibereaza. Apoi, progresiv, se apasa cu miscari accentuate frana.
Asadar, nu uitati sa va dotati masinile cu tot ceea ce este necesar pentru conditii de iarna si nu va feriti sa mergeti incet, chiar daca asta inseamna sa folositi chiar si prima treapta la apropierea de o intersectie sau de o trecere de pietoni.