Cele șase greșeli elementare pe care să nu le faci la petrecerea firmei. Sezonul de evenimente s-a deschis de Crăciun
Participarea la evenimente corporative, sau petreceri de firmă, intră „în fișa postului” în multe firme mari. În unele situații, menținerea unui echilibru între distracție și profesionalism poate fi dificilă.
Greșelile de etichetă sunt frecvente la petrecerile de sărbători organizate de companii. Diane Gottsman, o expertă în etichetă profesională, a explicat pentru publicația Business Insider despre greșelile de evitat la aceste evenimente.
Să nu participi la petrecerea de sărbători
Gottsman a subliniat că, deși ai putea prefera să-ți petreci timpul în alt mod, participarea la petrecerile de firmă este o extensie a imaginii tale profesionale.
Alegeri 2024
22:51
Cum l-a cunoscut Elena Lasconi pe Călin Georgescu. „Mi s-a părut dubios”
22:26
Lasconi: Nu voi accepta să curgă o picătură de sânge românesc pe teritoriul Ucrainei. Georgescu vrea ca Rusia să ia România
21:57
Elena Lasconi, după desecretizarea datelor din CSAT: „Putea să se întâmple mai devreme un pic, nu cred că au aflat doar acum”
21:57
Călin Georgescu: Desecretizarea documentelor CSAT este o disperare masivă a sistemului
„Eu numesc aceste evenimente festivități obligatorii sau distracție obligatorie, pentru că ele arată că ești implicat în activitatea companiei tale. Este un mod de a le spune șefilor că îți pasă de poziția ta în firmă – că ești un membru al echipei”, a spus ea.
Să consumi prea mult alcool
Consumul excesiv de alcool poate afecta reputația ta profesională. Gottsman a recomandat să-ți limitezi consumul de băuturi alcoolice, chiar dacă și alții, inclusiv șeful tău, ar putea face contrariul.
„Acesta nu este momentul să te îmbeți și să-ți pierzi credibilitatea, pentru că trebuie să mergi la muncă luni”, a explicat ea.
Să te simți obligat să bei
Pe de altă parte, nu trebuie să te simți presat să consumi alcool dacă nu vrei.
„Dacă nu bei, indiferent de motiv, nu trebuie să dai explicații sau să te justifici,” a spus Gottsman.
Dacă te simți mai confortabil cu o apă minerală sau o băutură răcoritoare, alege această variantă.
Să trimiți confirmarea prezenței târziu
O invitație cu confirmarea prezenței înseamnă că gazda își planifică evenimentul ținând cont de numărul de participanți pentru a se asigura că există suficientă mâncare, băuturi și locuri. De aceea, este important să răspunzi la timp.
Diane Gottsman a menționat că o confirmare a participării înseamnă și un angajament pe care nu ar trebui să-l încalci.
Să pleci primul sau să stai prea mult
Este recomandat să nu te grăbești să pleci de la o petrecere corporativă. Gottsman a explicat că plecarea prea devreme poate transmite impresia că abia aștepți să pleci, ceea ce nu este ideal.
„Dacă ajungi acolo și pleci după 20 de minute, oamenii vor observa,” a spus ea.
De asemenea, ea a adăugat că nu ar trebui să rămâi mai mult decât este cazul. Dacă ești încă la eveniment la o jumătate de oră după încheierea oficială, înseamnă că ai stat prea mult.
Dacă dorești să continui să petreci timp cu colegii în continuare, mută distracția în altă parte.
Să nu socializezi
Petrecerile de sărbători reprezintă o oportunitate excelentă de a crea conexiuni și de a dezvolta relații existente. Folosește acest prilej pentru a consolida legături și pentru a cunoaște persoane noi, cum ar fi clienți, furnizori sau colegii pe care nu îi cunoști bine.
„Nu ar trebui să stai jos.Trebuie să socializezi și să te miști, cu excepția momentelor când mănânci. Dar, dacă ești așezat și cineva vine la tine, întotdeauna trebuie să te ridici pentru a face cunoștință” a mai spus experta în etichetă.
Dacă evenimentul presupune purtarea de ecusoane cu nume, nu ezita să porți unul. „Ecusoanele cu nume sunt instrumente de memorie. Se așază pe partea dreaptă a umărului pentru a se potrivi cu linia privirii atunci când dai mâna” a explicat Gottsman.
Sursa: Business Insider
Etichete: firma, corporatii, greseli, petrecere,
Dată publicare:
03-12-2024 11:29