Berceni va fi prima comună din România cu metrou. Primele trenuri pentru noua linie Drumul Taberei ajung abia în 2023
Berceni va fi prima comună din România în care va ajunge metroul. Cea mai aglomerată magistrală din București, M2, se extinde cu o stație anul viitor și ulterior ar urma să fie prelungită la suprafață până în Berceni.
Nu este singurul plan al Metrorex. Compania anunță extinderea rețelei de metrou și spre Aeroportul Băneasa și Pantelimon.
Deocamdată, cele două proiecte sunt blocate în licitații și contestații.
Extinderea liniei de metrou M2 cu o stație de la Berceni spre centură - un parteneriat al primăriei Sectorului 4 cu Metrorex, ar trebui să dezvolte zona și să convingă oamenii să renunțe la mașini.
Linia de metrou de suprafață care se construiește pe lângă Șoseaua Berceni va avea o lungime de 1,6 kilometri și va costa peste 45 de milioane de euro. Tot aici se se va construi și o parcare de tip park and ride.
Când va fi gata, șoferii își vor lăsa mașina în parcare și vor continua drumul spre București cu metroul.
Autoritățile au reușit să atragă fonduri europene pentru această linie. Stadiul lucrărilor a ajuns la 30 la sută. Până acum a fost săpată fundația și a fost ridicat scheletul de beton al stației.
Proiecte blocate în contestații
În ciuda unor utilaje care se mai stric, muncitorii au reușit să depășească termenele cu 50 de zile, susțin autoritățile. Noua stație de metrou se va numi Tudor Arghezi și va fi gata în 2022.
Apoi, autoritățile vor să extindă Magistrala 2 cu încă două stații, până în comuna Berceni. Astfel, localitatea Berceni ar fi prima comună din România cu metrou. Linia nu va putea fi construită pe toată distanța la suprafață și, cel mai probabil, muncitorii vor săpa un tunel sub centură. Dar nu este singurul plan.
Ștefan Paraschiv, directorul Metrorex: "Interesul Metrorex este să atragă cât mai multe investiții și să se extindă rețeaua. Ca atare - pentru M6 și pentru M5 și pentru M4 vom apăsa pedala de accelerație".
Însă extinderea magistralelor M5 și M6 nu a depășit stadiul de proiect pe hârtie. Pe linia M5, de la Eroilor spre Pantelimon, licitația pentru proiectare este blocată în contestații.
La fel și pe linia M6 spre Băneasa, unde licitația a ajuns la desemnarea unui constructor și s-a blocat în contestații. Directorul Metrorex nu știe când s-ar putea semna contractele.
Metroul din București mai are o problemă, mai ales după extinderea spre Drumul Taberei. Există deja un contract de achiziție a 30 de garnituri, dar primele 13 ar urma să sosească abia în 2023, anunță responsabilii.