Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ciprian Ghișa, cofondator "Școala Încrederii": Vrem să scoatem din școlile de stat frica și neîncrederea

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ciprian Ghișa, cofondator al "Școlii Încrederii", a fost invitatul Roxanei Hulpe la emisiunea „Viitor cu clasă”, care apare vinerea, de la 20:30, pe www.stirileprotv.ro. 

El a explicat cum vrea să schimbe experiența pe care copiii o au la școală și să elimine frica, bullying-ul și abuzurile din instituțiile de învățământ.

Ciprian Ghișa: „Școala Încrederii” este procesul prin care am început să transformăm experiențele de învățare ale copiilor și, implicit, relația lor cu școala (și cu adulții din școală). Mai simplu spus, vrem să scoatem din școlile de stat frica, abuzul emoțional și fizic, neîncrederea, bullying-ul și alte comportamente care le frâng aripile copiilor. Evident, munca începe cu adulții din școli, personalul didactic și nedidactic, care învață cum să-și gestioneze emoțiile, cum să fie bine cu ei înșiși, ca să fie o prezență pozitivă în viața copiilor.

Procesul „Școala Încrederii” se întinde pe o durată de 5 ani.

Roxana Hulpe: Cu câte școli ați muncit până acum si ce schimbări ați observat?

Citește și
Monica Anisie
Ministrul Educaţiei: "Inadmisibil ce se întâmplă în Bucureşti". Creşele, after-school-urile şi universităţile rămân deschise

Ciprian Ghișa: Lucrăm la încrederea din 54 de școli și grădinițe de stat din țară (urban și rural), adică ajungem la peste 25.000 de copii, iar, din toamnă, vor intra în proces în cel puțin 25.000 de copii. Rezultatele de până acum ne încurajează enorm: Sunt școli în care profesorii și-au propus și au reușit să dea feedback pozitiv timp de câteva zile și au văzut niște copii complet schimbați, mult mai încrezători.

Ciprian Ghișa: Într-o școală dintr-un sat din județul Mureș, directoarea a dat jos lambriurile vechi de vreo 30 de ani, a colorat pereții și i-a inscripționat cu diferite mesaje motivaționale. Sunt școli speciale sau cu elevi cu dizabilități, unde “elevii nu se mai bat și-și comunică nevoile”.

Mulți dintre profesori au învățat să vorbească mai puțin, 30% din durata unei ore, pentru a le oferi mai mult spațiu dedesfășurare copiilor.

Ciprian Ghișa: În unele școli, elevii sunt implicați în luarea deciziilor, atunci când vine vorba de alegerea zilei când dau un test, ce activități să facă la dirigenție sau cum să se organizeze pentru săptămâna Școala Altfel. Sălile de clasă arată mult mai prietenos, sunt pictate de copii sau sunt afișate mesaje motivaționale; își aranjează singuri băncile, în cerc sau în funcție de echipele cu care lucrează.Tocmai am încheiat procesul de înscriere a școlilor care vor fi parte din Școala Încrederii din toamnă. S-au înscris 280 de școli și grădinițe de stat la nivel național, doar patru județe de pe harta noastră neavând nicio reprezentare: Arad, Ialomița, Teleorman și Covasna. Dintre acestea, vor fi selectate 50 de școli și grădinițe. Ciprian Ghișa: Până în 2030, țintim ca peste 1 milion de copii să studieze într-o Școală a Încrederii. Costurile implementării sunt asigurate exclusiv din sponsorizări și contribuții ale persoanelor fizice, iar pentru anul 2021 bugetul estimat este de un milion de euro. Roxana Hulpe: Cum susțineți acest proiect?

Ciprian Ghișa: În curând, vom lansa campania de fundraising în rândul companiilor, care vor avea ocazia să sprijine financiar o clasă, o școală mai mică/școală mai mare sau o comunitate de școli. Ulterior, vom anunța și persoanele fizice cum se pot implica; e nevoie de doar 85 de lei/an este pentru susținerea unui copil în cadrul procesului Școala Încrederii. Procesul Școala Încrederii a fost fondat de Ruxandra Mercea, director executiv al Transylvania College, Ciprian Ghișa, director al liniei române din Transylvania College, și de Domnica Petrovai, CEO al Mind Education. Școala Încrederii are la bază rezultatele studiului “Cercetarea şi cultivarea încrederii în şcolile din România”, care au relevat că lipsa încrederii între directori, profesori, părinţi şi elevi este una dintre principalele probleme cu care se confruntă învățământul de stat și se regăseşte, în egală măsură, în școlile din mediul urban și rural.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult