Lucrurile la care sunt atenți românii atunci când aleg un hotel. Ce îi nemulțumește
Your browser doesn't support HTML5 video.
Conform unui studiu recent, majoritatea oaspeţilor vor ca la unităţile pretenţii să fie întâmpinaţi de un angajat care să le transporte bagajul în cameră şi să le zâmbească. Astfel de servicii sunt obligatorii pentru că un hotel să fie considerat de patru sau cinci stele.
Un studiu efectuat de compania 4Service România, care a cuprins 42 de hoteluri de patru şi cinci stele din întreaga ţară, arată că românii vor să primească servicii de calitate.
Prima impresie, la intrarea în hoteluri, este se pare extrem de importantă pentru români. Deşi majoritatea au primit 70 de puncte din 100 posibile- 28% dintre turiştii români i-au taxat pe angajaţii hotelurilor care nu i-au ajutat cu bagajele, iar 22% s-au simţit ofensaţi că nu au fost conduşi de personal la lift sau în camere, chiar dacă angajaţii le-au zâmbit şi au fost amabili.
Însă turiştii români au dat cele mai mici note restaurantelor din hoteluri. Au fost nemulţumiţi de calitatea mâncării, de pregătirea ei şi de amabilitatea personalului.
Lucian Chirute, manager 4Service Group România: ''La cinci stele turiştii se aşteaptă la amabilitate, la servicii conexe, dacă solicită o pernă în plus de exemplu de la recepţie, sau dacă solicită un check out cu o oră peste nu se așteaptă să fie taxaţi, pentru că vorbim de camere care pleacă de la 180 de euro pe noapte.”
Serviciile pe care trebuie să le ofere cei de la hotelurile clasificate sunt tot mai multe, pe măsură ce creşte numărul de stele: Un hotel de 1 stea trebuie să aibă toalete în hol, servicii de telefonie, articole de strictă necesitate la vânzare, seif la recepţie şi trusă medicală, dar şi serviciu de trezire la cerere.
La 2 stele trebuie să fie un recepţioner disponibil 24 ore, ascensor, servicii de spălătorie/curăţătorie şi plată cu cardul.
La 3 stele ar trebui să găsim personal care se ocupă de bagaje, servirea micului dejun şi curier.
La 4 stele găsim şi restaurant, bar de zi, spaţii pentru organizare evenimente, iar la 5 stele minimum 3 servicii de relaxare, parcare în curtea hotelului cu pază. De asemenea, la intrare trebuie să fiţi aşteptaţi de un portar uşier.
Toate camerele hotelurilor trebuie să aibă sistem de încălzire, să fie izolate fonic, să aibă lumina principală şi veioză, somieră şi saltea, husă de protecţie, măsuţă, oglindă în cameră, support pentru bagaje, cuier mobil, dulap, pahare, perdele şi mijloace de protecţie împotriva ţânţarilor şi televizor.
La 3 stele aveţi şi aer condiţionat, fotolii sau scaune, tablouri, minimum 2 prize şi conexiune la internet sau wireless, telefon şi minibar frigorific cu produse.
La 4 stele puteţi avea pretenţia să vi se ofere un birou sau masă de lucru.
La 5 stele suprafaţa camerei va fi de peste 20 de metri pătraţi, veţi avea room service, perne suplimentare, iar lenjeria de pat va fi din cea mai bună calitate.
În ceea ce priveşte grupul sanitar, aici legea spune că trebuie să fie oglindă, coş pentru gunoi cu capac şi sac menajer, suport pentru prosoape, săpun, hârtie igienică, trei prosoape de persoană şi covoraş antiderapant.
Încă de la 2 stele ar trebui să mai vedeţi şi un cuier, perie şi odorizant plus mâner de sprijin pentru intrare-iesire din cadă. Încă o stea înseamnă că veţi avea şi şampon gel de duş şi casca de baie. Iar la 4 stele va exista şi un uscător de păr în baie, halat de baie pentru fiecare persoană şi papuci de unică folosinţă. 5 stele presupun că în toaletă va exista şi un telefon, dar şi un set din cinci produse igienice şi cosmetice. Suprafaţa grupului sanitar va fi de cel puţin 4 mp, iar vasul de toaletă va fi în spaţiu diferit de duş.
Sursa: Pro TV
Dată publicare: 31-07-2018 06:58