Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum au supraviețuit restaurantele în timpul pandemiei. Terase deschise în spații neconvenționale

Your browser doesn't support HTML5 video.

Terasele care au fost deschise în această vară i-au ajutat pe proprietarii de restaurante. Ca să poată supraviețui, au fost nevoiți să amenajeze spații de servire în locuri neconvenționale.

Curtea unei fabrici, o străduță îngustă sau grădina unui vecin sunt soluții găsite de antreprenori și apreciate de clienți.

Cu o terasă amenajată în curtea unei foste fabrici de pantofi și decorată cu vechile mașini de cusut - un antreprenor din Brașov speră să-și păstreze clienții câștigați cu greu, în ani de muncă. Acum le oferă mai mult decât o cafea bună sau o bere rece.

Flavia Stamate, antreprenor: „Avem activități culturale, teatru, seri de film, vizionare de animație. Oamenii au primit foarte bine deschiderea, primesc foarte bine serile de film, vin, sunt alături de noi.”

Admistratorii unui mic bistro din centrul istoric al Brașovului au înțeles repede că o terasă le-ar salva afacerea și au găsit un loc pentru ea după colț, pe strada vecină.

Citește și
terasa
Reacții la închiderea teraselor după 23:00: „După ce că nu erau clienți, acum se închid și mai devreme”

Gabriela Enache, antreprenor: „Pentru că nu avem loc să punem terasa în față, ne-am gândit să deschidem aici în partea aceasta trerasa, pe strada Paul Richter, ca să ducem afacerea în continuare.”

Până la începutul crizei epidemiologice acesta era unul dintre cele mai sofisticate restaurante din centru istoric al Brașovului. Accesul se făcea doar cu rezervare și o listă lungă de așteptare. Acum este închis, dacă ar fi avut câțiva metri pătrați cât pentru o mică terasă, poate ar fi reușit să supraviețuiască.

În lipsa clienților săi de baza - turiștii străini - un hotel de 5 stele din Brașov a fost nevoit să își regândească activitatea. A transformat parcul cu flori și fântână arteziană în terasă, unde îi așteaptă în primul rând pe localnici.

Codruț Defta, reprezentantul unui complex: „Noi am venit cu un meniu accesibil oricărui buzunar, un meniu de 39 de lei, pentru absolut toți clienții și brașovenii, dar și pentru cei care locuiesc în hotel. 39 de lei înseamnă un meniu coplet cu un fel de bază, un starter și un desert.”

Client: „Atâta vreme cât restaurantele bune din oraș au alternativa asta a teraselor este un căștig atât pentru publicul din Brașov cât și pentru turiștii care ar veni aici.”

Un studiu realizat de patronatul din industria ospitalității arată că pentru mai mult de jumătate dintre terase, încasările au scăzut cu 80 la sută față de anul trecut. Au mai puține locuri din cauza distanțării, dar și clienții sunt mai strânși la pungă.

Răzvan Pascu, consilier în turism: „Dacă vă uitați pe site-urile cu oferte sunt foarte multe afaceri din horeca puse deja la vânzare și sunt puse la vânzare la sume chiar ridicole. Adică oamenii nu mai vor nici măcar să își recupereze investiția ci vor pur și simplu să nu mai fie legați de plata unei chirii, de un contract care-i ține legați”

Cei care au afaceri în domeniul ospitalității vor trage linie la toamnă, odată cu venirea frigului. Dacă nici atunci nu vor putea deschide activitatea în interior, pierderile vor fi uriașe.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult