Modifica setarile cookie
Toate categoriile

România, la un pas să piardă finanțarea de 300 de milioane de euro pentru Magistrala M4 de metrou

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ușile metroului nu se vor deschide prea curând de la Gara de Nord la Gara Progresul. Metrorex ar putea pierde finanțarea de 300 de milioane de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru realizarea noului tronson care cuprinde șase stații.  

Compania nu a respectat termenele necesare pentru licitații. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, speră că România nu va pierde acești bani, dacă va convinge Comisia Europeană să îi distribuie altor proiecte.

Magistrala de metrou M4 Gara de Nord-Filaret este singurul proiect finanţat din PNRR care a ridicat semne de întrebare încă de la început legat de respectarea termenului de finalizare prevăzut pentru anul 2026, spun acum autoritățile.

Metrorex nu a obținut încă toate avizele pentru a putea lansa licitația și nu se știe cât ar mai putea dura.

Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex: ”Obținerea acordului de mediu era o condiție de aprobare a Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorului tehnico-economici. Cred că în luna următoare se va termina și procedura de mediu”.

Citește și
metrou cluj
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca. Când se va finaliza proiectul

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura nu sunt însă optimiști că Metrorex va reuși să finalizeze toată procedura.

Contract cu Primăria Sectorului 4 pentru modernizarea a nouă stații de metrou

Ionuţ Ciurea, Asociatia Pro Infrastructura: ”Metrorex nu este interesată să dezvolte M4, altele sunt prioritățile Metrorex. De exemplu, M6. El nu a fost în stare să ducă înainte proiectul M5 care este absolut capital, darămite M4”.

Pe de altă parte, Ministrul Transporturilor speră să poată înlocui acest proiect cu alte două, pentru a nu pierde banii din PNRR. Asta după ce va negocia cu cei de la Comisia Europeană.

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor: ”Le-am cerut celor din zona CFR să îmi vină cu backup și mi-au făcut 2 propuneri, și anume Craiova-Calafat sau finnațare suplimentară pe un alt proiect de la CFR, finațabil prin PNRR și anume quick wins. Deci una din cele două. CFR în acest moment înclină spre a doua soluție, în a mări suma de quick wins astfel încât să nu pierdem cele 300”.

Și, deși vorbim de un eșec, Sorin Grindeanu crede că proiectul Magistralei 4 ar putea fi finantat tot din fonduri europene, dar prin Programul Operațional de Transport. Când și dacă vom respecta condițiile pentru noua finanțare, nu se știe.

Nu vom avea metrou nou prea curând spre Filaret așadar. Deocamdată, cârpim ce avem. A fost semnat un contract între Ministerul Transporturilor și Primăria Sectorului 4 pentru modernizarea a 9 stații de metrou.

 

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult