România, la un pas să piardă finanțarea de 300 de milioane de euro pentru Magistrala M4 de metrou

×
Codul embed a fost copiat

Ușile metroului nu se vor deschide prea curând de la Gara de Nord la Gara Progresul. Metrorex ar putea pierde finanțarea de 300 de milioane de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru realizarea noului tronson care cuprinde șase stații.  

Compania nu a respectat termenele necesare pentru licitații. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, speră că România nu va pierde acești bani, dacă va convinge Comisia Europeană să îi distribuie altor proiecte.

Magistrala de metrou M4 Gara de Nord-Filaret este singurul proiect finanţat din PNRR care a ridicat semne de întrebare încă de la început legat de respectarea termenului de finalizare prevăzut pentru anul 2026, spun acum autoritățile.

Metrorex nu a obținut încă toate avizele pentru a putea lansa licitația și nu se știe cât ar mai putea dura.

Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex: ”Obținerea acordului de mediu era o condiție de aprobare a Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorului tehnico-economici. Cred că în luna următoare se va termina și procedura de mediu”.

Citește și
metrou cluj
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca. Când se va finaliza proiectul

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura nu sunt însă optimiști că Metrorex va reuși să finalizeze toată procedura.

Contract cu Primăria Sectorului 4 pentru modernizarea a nouă stații de metrou

Ionuţ Ciurea, Asociatia Pro Infrastructura: ”Metrorex nu este interesată să dezvolte M4, altele sunt prioritățile Metrorex. De exemplu, M6. El nu a fost în stare să ducă înainte proiectul M5 care este absolut capital, darămite M4”.

Pe de altă parte, Ministrul Transporturilor speră să poată înlocui acest proiect cu alte două, pentru a nu pierde banii din PNRR. Asta după ce va negocia cu cei de la Comisia Europeană.

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor: ”Le-am cerut celor din zona CFR să îmi vină cu backup și mi-au făcut 2 propuneri, și anume Craiova-Calafat sau finnațare suplimentară pe un alt proiect de la CFR, finațabil prin PNRR și anume quick wins. Deci una din cele două. CFR în acest moment înclină spre a doua soluție, în a mări suma de quick wins astfel încât să nu pierdem cele 300”.

Și, deși vorbim de un eșec, Sorin Grindeanu crede că proiectul Magistralei 4 ar putea fi finantat tot din fonduri europene, dar prin Programul Operațional de Transport. Când și dacă vom respecta condițiile pentru noua finanțare, nu se știe.

Nu vom avea metrou nou prea curând spre Filaret așadar. Deocamdată, cârpim ce avem. A fost semnat un contract între Ministerul Transporturilor și Primăria Sectorului 4 pentru modernizarea a 9 stații de metrou.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Alertă la metrou. Circulaţia trenurilor s-a desfășurat fără oprire la stația Eroii Revoluției
Alertă la metrou. Circulaţia trenurilor s-a desfășurat fără oprire la stația Eroii Revoluției

Circulaţia trenurilor de metrou pe Magistrala 2 se desfăşoară fără oprire în staţia Eroii Revoluţiei, ca urmare a sesizării unui bagaj abandonat, a anunțat vineri Metrorex.

 

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca. Când se va finaliza proiectul
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca. Când se va finaliza proiectul

Executivul a aprobat marţi indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala I de metrou Cluj, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) fiind de aproape 10,113 miliarde lei, conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor.

Cum va arăta noua magistrală de metrou spre Jilava. Peroanele stațiilor ar urma să aibă porți automatizate
Cum va arăta noua magistrală de metrou spre Jilava. Peroanele stațiilor ar urma să aibă porți automatizate

Metroul din București urmează să fie extins și în Ilfov. Patru linii subterane sunt în proces de licitație sau de atribuire pentru prelungirea lor spre comunele din apropierea Capitalei.

Berceni va fi prima comună din România cu metrou. Primele trenuri pentru noua linie Drumul Taberei ajung abia în 2023
Berceni va fi prima comună din România cu metrou. Primele trenuri pentru noua linie Drumul Taberei ajung abia în 2023

Berceni va fi prima comună din România în care va ajunge metroul. Cea mai aglomerată magistrală din București, M2, se extinde cu o stație anul viitor și ulterior ar urma să fie prelungită la suprafață până în Berceni.

Un tren de metrou s-a defectat la staţia Tineretului. Metrorex l-a retras din circulație
Un tren de metrou s-a defectat la staţia Tineretului. Metrorex l-a retras din circulație

Un tren de metrou de pe Magistrala 2 a fost retras din circulaţie marţi, la ora 8:50, la staţia Tineretului, linia 1, din cauza unei defecţiune tehnice, a anunţat Metrorex.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.