Programul care îi ajută pe tinerii români să-și dezvolte o afacere. Cine se poate înscrie
Your browser doesn't support HTML5 video.
Participanţii vor fi învăţaţi inclusiv cum să-şi strângă bani pentru proiecte.
Ruxandra are 29 de ani, iar de mai bine de două luni a renunţat la meseria de grafician design şi luptă ca ideea ei de afacere să intre pe piaţă.
Ruxandra: "Noi vrem să facem o aplicaţie care culege pozele de pe instagram şi facem tablou cu ele şi le trimitem acasă. Aşa arată tabloul. Te conectezi cu contul de instagram şi bifezi pozele."
Reporter: "Ai bani pt afacerea asta?"
Ruxandra: "Nu, nu am."
Reporter: "De câţi bani ai nevoie?"
Ruxandra: "De 2.000 de euro''.
Tinerii care au între 19 şi 30 de ani cu o idee de afacere, însă fără un plan pus la punct şi fără bani, se pot înscrie în proiectul internaţional ''Creative Business Studio'', prin care vor fi ajutaţi să-şi pornească propriile afaceri creative.
Daniel Matei, manager Impact HUB: ''Când spunem creativ ne referim la domenii precum design interior, arhitectură, papetărie, fashion, mobilier. Toată zona aceasta care are o notă cretivă în dezvoltarea afacerii."
Reporter: "Practic pot să fac o husă de telefon altfel?"
Daniel Matei: "Da, iar programul te ajută să înveţi cum să-ţi dezvolţi businessul de vânzare, de la părţile legale la marketing PR, model de afacere, vor fi ghidaţi de mentori''.
Practic, până în luna martie a anului viitor, tinerii vor fi instruiţi de specialişti în afaceri şi vor învăţa cum să evite principalele greşeli întâlnite de un antreprenor la început de drum.
Anca, mentor: "Eşti tentat să îţi alegi un partener cu care nu eşti bine aliniat. Dacă eşti un tânăr care vrea să fie milionar din propria afacere până la 30 de ani trebuie să ai un plan pus la punct: în ce ordine vei lansa produsele, pe ce pieţe vrei să intri''.
Cei care se vor înscrie în program vor fi ajutaţi să îşi strângă şi banii de care au nevoie pentru a intra efectiv pe piaţă. Asta se va întâmpla prin campaniile de crowdfunding - adică platforme online.
Aici tinerii pot testa dacă afacerea lor ar avea succes, dar pot strânge bani de la potenţiali clienți, în avans, iar ulterior să se folosească de fondurile strânse pentru a dezolta produsul. În schimb, finanţatorilor le oferă recompense.
Cum au făcut aceste tinere. Au strâns 2.000 de euro pentru a se apuca de afacerea cu covoare. Au pus un videoclip pe o platformă de crowdfunding şi au strâns primele comenzi.
Le livrează deja în Anglia, Germania sau Franţa şi le produc tocmai la o firmă din China pentru că în România nu au găsit o fabrică de calitate.
Flavia: ''Ele sunt handtufting, o tehnică manuală, cu lână din Noua Zeelandă, căptuşite cu bumbac. Prima colecţie a fost cu motive tradiţionale româneşti, a doua colecţie este tot inspirată dintr-un concept românesc cultural, Cucuteni''.
Programul pentru viitorii antreprenori începe în 29 octombrie şi se desfăşoară în Bucureşti, Cluj Napoca, Madrid, Vigo, Siracuza şi Lisabona. Va dura 5 luni, iar la final, din fiecare oraș, vor fi aleşi 10 finalişti, care vor participa gratuit la un curs de instruire în Madrid.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!