Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Nou trend printre românii cu bani. Proprietarii de restaurante se adaptează și le satisfac dorințele

Your browser doesn't support HTML5 video.

Să mergi la restaurant ca la piaţă, adică să ai garanţia că ce vei alege tu dintr-o vitrină este cât se poate de proaspăt şi va fi preparat exact după gustul tău, acesta este cel mai nou trend printre clienţii cu dare de mână.

Este vorba aşadar despre un tip de local care lucrează exclusiv cu carne proaspătă, adusă în doar câteva ore de la furnizori aflaţi şi la mii de kilometri. Costurile mari de transport fac ca o masă cu peşte din Spania sau din Tanzania, sau cu viţa din Uruguay să fie semnificativ mai scumpă decât la un restaurant clasic.

Restaurantele numite "fresh market" sunt ca un loc de joacă. După 10 ani petrecuţi în Irlanda, un orădean a venit acasă cu un concept tot mai popular în vestul Europei, în care a ivestit 300.000 de euro.

Dani Galea, proprietar: ''Noi producem steak burgerii noştri, cârnăciorii noştri, semipreparatele. O măcelărie urbană, care să răspundă nevoilor consumatorului modern, şi la măcelăria asta i-am ataşat practic şi un grill. Practic, clientul caută tot mai mult să afle sursa de unde e produsul, cum e gătit produsul, contează tot mai mult că produsul e gătit din proaspăt.”

O caserolă de luat la pachet costă între 15 şi 20 de lei, iar porţiile generoase, preparate pe loc, cam 40 de lei.

La fel de atrăgătoare sunt şi câteva vitrine cu piese tranşate cu mare fineţe, din vită şi oaie. Dacă le iei pentru acasă, costă între 200 şi 400 de lei kilogramul.

Iosif Ștefănescu, bucătar şef: ”Vine din Noua Zeelandă, avem carne proaspătă care vine din Uruguay, din Statele Unite, mai aproape de noi din Polonia. Implică nişte costuri, regăsite bineînţeles în costurile farfuriilor. Noi prezentăm carnea şi în funcţie de cum arată, cum miroase, cum o simte clientul o mutăm imediat pe grătarul de cărbuni.”

Cu acelaşi concept care timid începe să prindă şi la noi, şi un importator de peste a încercat marea cu degetul.

Cristian Dărmănescu, furnizor de pește: ”Vindem 4-500 de kg de peşte pe săptămână. Aşa au fost din start ideea şi conceptul nostru. La nouă luni de la deschidere, reuşim să ne acoperim cheltuielile şi avem perspective bune.”

Un pește-spadă de 2 metri lungime şi 30 de kg, pescuit acum două zile din portul Vigo din Spania, la 3.600 de km distanţă, a ajuns dimineaţa în vitrina restaurantului şi a început să fie porţionat. Şi odată cu el un ton de 80 de kg, adus în mai puţin de o zi din portul grecesc Pireu. În restaurant sunt disponibile zilnic în jur de 25 de specii de peste sălbatic.

Salatele marine pleacă de la 30 de lei; preţurile pentru meniu sunt însă flexibile, pentru că depind de "captura zilei", de cum au mers bursele de peşte şi cât de scump a fost transportul până la Bucureşti.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult