”Car Sharing-ul” își face cu greu drum la noi în țară. Românii țin prea mult la mașina lor
Your browser doesn't support HTML5 video.
Răspunsul este că avem un simţ al proprietăţii extrem de dezvoltat, iar pentru mulţi maşina este o comoară. În plus, afectează statutul şoferului. Aşadar, în timp ce noi rămânem cu mândria şi cu poluarea, occidentalii vor ajunge în 2030 să parcurgă o treime din distanţe împărţind o maşină.
Românii nu sunt încă pregătiţi să adopte sistemul car sharing.
Gelu Duminică, sociolog: "Maşina este o prelungire a casei. O sfinţim, purtăm cruciuliţe, sunt doar pentru membrii familiei. Este o chestiune de intimitate maşina. E locul tău unde poţi să te manifeşti cum vrei, ne scobim în nas, ascultăm muzică care ne place."
Reporter: "Și cum rămâne cu aglomeraţia din oraş, poluarea?"
Gelu Duminică: "Aia este pentru alţii."
Alţii, adică vest europenii, pentru că aceştia îşi pun problema poluării.
Pentru Bucureşti, un oraş extrem de aglomerat, car sharing-ul este extrem de util. Potrivit unor studii, o singură maşină din sistem ține acasă zece maşini ale locuitorilor oraşului. Practic eliberează traficul de maşini.
În Vest există şi multe firme care pun la dispoziţie maşini, de regulă electrice, în regim de car sharing. Şoferul găseşte automobilul într-o parcare, iar după ce îl foloseşte îl lasă în alta.
Timid, astfel de companii au apărut şi în România. O singură oră costă însă 30 de lei. Au adus şi la noi maşini electrice, doar că avem prea puţine prize de încărcare.
Demis Ghindeanu, reprezentantul unei companii de Car Sharing: "Ne-am dori foarte tare să existe cât mai multe, ar încuraja şi mai mult să-şi cumpere maşini electrice. O altă problemă ar fi locurile de parcare, în toate ţările europene, în oraşele mari unde există car sharing, maşinile parchează gratuit".
Daniel Anghel, tax partner PWC: "Suntem ca un bebeluş care am început să păşim în această zonă. Încet, încet vedem conceptul de car sharing, ride sharing, dar foarte puţin pregnant. "
Potrivit unui studiu PricewaterhouseCoopers, în Occident, până în 2030, 1 km din 3 va fi parcurs în regim de car sharing. Şi nu este totul, jumătate dintre maşini vor fi electrice.
Surprinzător este ca 4 din 10 km vor fi parcurşi cu maşini autonome. Adică maşini care se conduc singure. De altfel, la Salonul Auto de la Geneva a fost prezentat deja un astfel de prototip.
EZ-GO este soluţia oferită de Renault pentru car-sharing în oraşele viitorului - tot mai aglomerate. Conceptul este dotat cu un acoperiş futurist care se deschide şi o rampă de facilitare a accesului pasagerilor. Cu ecrane digitale, vehiculul poate transporta şase persoane pe banchetele dispuse longitudinal.
Efectul acestor schimbări - oamenii vor avea tot mai puţine autoturisme, iar pe străzile şi autostrăzile Europei nu vor mai circula 280 de milioane de automobile că acum, ci 270 de milioane.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: romania , masini , soferi , sistem , car sharing
Dată publicare: 08-03-2018 18:27