Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum vrea să combată Guvernul fenomenul „shrinkflation”. Mesajul pe care comercianții vor fi obligați să-l pună pe produse

Comercianții care vând produse al cărui gramaj a fost redus, dar a păstrat același preț, vor fi obligați să informeze cumpărătorii asupra acestui lucru, se arată într-o decizie pregătită de autorități.

Un comerciant care vinde un produs preambalat a cărui cantitate a fost modificată va fi obligat să informeze cumpărătorul cu privire la faptul că produsul a fost modificat sub aspectul cantității chiar în condițiile existenței aceluiași preț de vânzare, este decizia pregătită de autorități și analizată de Profit.ro.

”Acest produs a fost modificat sub aspectul cantității chiar în condițiile existenței aceluiași preț de vânzare”- ar urma să fie mesajul pe care comercianții ar trebui să fie obligați să-l pună pe mărfurile scumpite mascat de producători.

Informarea va fi făcută în același câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune, pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată.

Citește și
detergent
Cum își ”spală” Marcel Ciolacu imaginea după ce prețul la detergenți a explodat. ”Am și vorbit deja”

Pe lângă indicarea reducerii de volum sau greutate, aceste informații vor include și modificarea prețului pe unitatea de măsură, astfel încât consumatorii să poată lua decizii de cumpărare în cunoștință de cauză, mai arată sursa citată.

Cum funcționează „shrinkflation”

Cu o zi înainte de începerea oficială a campaniei electorale, premierul Marcel Ciolacu a descoperit și el ”shrinkflation”, practica înșelătoare a comercianților care reduc gramajul produselor, fără a le și ieftini în mod corespunzător.

”Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor! Este în fapt o scumpire „camuflată” și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător”, a declarat Ciolacu.

Știrile PRO TV au atras recent atenția asupra acestui fenomen practicat la nivel mondial, care a ajuns și în România.

„Shrinkflation” (de la englezescul ”shrink”, care înseamnă micșorat, contractat, redus- n.red.) este o formă de înșelăciune foarte simplă: producătorii reduc gramajul fără a tăia și din preț, iar în multe cazuri ambalajul rămâne la fel pentru a nu ridica suspiciuni. În final, clientul are pe raft un produs la același preț, dar la o cantitate mai mică.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult