„Pierduți în teleșcoală”. Profesorii au fost lăsați să se descurce cum pot în mediul virtual
Your browser doesn't support HTML5 video.
Campania Știrilor PRO TV „Pierduți în teleșcoală” vă arată cum profesorii au fost lăsați să se descurce cum pot în mediul virtual. Copiii ar trebui grupați în echipe, iar cadrele didactice să le vorbească în reprize scurte ca să le capteze atenția. Altfel, dacă stau cu fața la tablă și cu spatele la ei, cei mici nu vor reține mai nimic.
Într-o familie de la ţară sunt 3 copii, din care doi sunt la şcoală. Fiica mai mare, e la gimnaziu şi încearcă să încropească un dialog, cu profesoara de istorie. Dascălul le spune că, ATENŢIE, lecţia online este la fel ca cea de la clasă, aşa că n-ar trebui să le fie greu.
Mădălina, elevă: "E greu, nu înţeleg nimic, întreb de 10 ori….am uitat şi matematică, nu mai ştiu".
Cu mâna în falcă şi o privire deja dezinteresată, copilul e sincer: lecţia prin metoda de la clasă este obositoare şi neatractivă. La fel de blazat pare şi profesorul.
Discuţia cu dascălul e când neinteligibilă, când se pierde în amănunte, copila oftează şi priveşte în gol. Mai multe lecţii la fel îi pot îndepărta pe copii de materie, îşi pot pierde toată bunăvoinţa de a participa la ore.
Mircea Miclea, fost Ministru al Educaţiei: "Dacă profesorul preda blazat, aşa va fi şi copilul. Blazare, transmiterea unei atitudini".
Daniela Vasile este profesor de matematică al Universității din București, a emigrat şi timp de 11 ani a lucrat la o școala privată din Hong-Kong. Acolo a văzut şi aplicat ambele sisteme de predare, online şi hibrid. Este şi expert evaluator la nivel internaţional, şi spune că predarea online nu ar trebui să semene deloc cu cea convenţională, când sunt toţi elevii în clasă.
Daniela Vasile, profesor: ”Într-o clasă tradiţională, cu toţi elevii, în faţa, profesorul e obişnuit, că aşa a fost pregătit, să se uite şi să vadă, care elevi au rămas în urmă, pe care trebuie să îl ajute, merge printre elevi se uită în caiet. Toate acestea nu pot avea loc online. Este o diferenţă fundamentală în ceea ce priveşte pregătirea orei, ca să îţi pregăteşti lecţia online îţi trebuie mult mai mult timp decât o lecţie în clasa fizică, profesorii noştri au făcut învăţământ sincron. Concepte noi, într-un timp scurt, nu putem vorbi mai mult de 5 minute, pentru că nu o să fie atenţi”.
Daniel David, rector UBB Cluj: "Nu mai stau în faţa clasei, stau în faţa computerului. Asta e o mare greşeală, nu aşa se predă online-ul!"
Daniel David, rector UBB Cluj: "Avem nevoie de a reantrena profesorii să predea altfel. Se schimbă filosofia pe care ei nu o înţeleg : se democratizeză cunoaşterea. Adică profesorii aveau autoritate prin faptul că erau un fel de biblioteci ambulante, ştiau lucruri pe care alţii nu le ştiau şi atunci trebuia să stai jos, să iei notiţe. Ei, în lumea de astăzi, asta nu mai merge. Pentru că ei au acces la cunoaşterea pe care o ai şi tu. Şi atunci trebuie să faci alte lucruri, să le arăţi cum să înveţe, cum să separe cunoaşterea de pseudo cunoaştere. Şi să îşi caute alte mijloace pentru autoritate. Şi mulţi nu şi le-au găsit”.
Hibele sistemului se văd bine şi la oraş, acolo unde unităţile şcolare au dotări, şi teoretic, profesori mai antrenaţi să predea după metode moderne. La oraş sunt mai mulţi elevi într-o clasă şi pe lângă sistemul online, a apărut sistemul hibrid la elevii din anii şcolari terminali, unde e nevoie de prezenţă fizică la orele de curs.
Sursa: Pro TV
Etichete: profesori , scoala , elevi , campanie , invatamant online
Dată publicare: 11-05-2021 18:20