Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Turiștii de pe submersibilul Titan „au murit probabil din cauza intoxicării cu CO2, la câteva ore după dispariție”

Temerile cresc pentru echipajul submersibilului Titan, format din cinci persoane, dispărut de duminică, 18 iunie, în timp ce explora locul unde se află epava Titanicului.  

Submersibilul Titan s-ar putea afla în ape extrem de adânci. Epava Titanicului, către care se îndrepta submersibilul cu cei cinci pasageri la bord, se află pe fundul mării, la o adâncime de 3.800 de metri, după ce pachebotul a lovit un iceberg şi s-a scufundat în 1912.

Miercuri s-a raportat că rezervele de oxigen ale navei OceanGate Explorations sunt de ajuns, teoretic, 96 de ore, de când a pornit la drum, scrie Daily Star.

Însă submersibilul a dispărut aproximativ o oră mai târziu, iar de atunci nivelul de oxigen s-a diminuat. Se așteaptă ca oxigenul să se termine undeva în jurul orei 10 sau 11 dimineața, joi, 22 iunie.

Cu toate acestea, un fost scafandru cu experiență pensionat al Marinei Regale a afirmat că grupul, din care fac parte doi rezidenți și un cetățean britanic, ar putea fi deja mort din cauza otrăvirii cu dioxid de carbon.

Citește și
oceangate
Un fost angajat OceanGate a fost demis după ce a atras atenția asupra riscurilor la care sunt supuși turiștii din submersibil

„Aceste submarine au baterii care au o durată de viață limitată și au epuratoare de CO2, dacă acestea mor, oamenii s-ar putea sufoca chiar înainte ca oxigenul să se termine, deoarece gazul toxic le umple plămânii. Acumularea de gaz i-ar face să se simtă foarte repede somnoroși și ar leșina din această cauză. CO2 nu ar mai avea unde să se ducă, mă tem că acest lucru s-ar fi putut întâmpla deja. Cu doar 20 de ore de oxigen rămase aproximativ, ceasul ticăie serios, dar s-ar putea ca aceasta să nu fie cea mai mare problemă a lor”, a declarat Ray Sinclair.

Echipele de căutare au detectat sunete subacvatice, a anunţat, miercuri, Paza de Coastă americană. Un avion canadian a detectat sunetele, care sunau ca nişte ciocănituri şi s-au repetat la interval de 30 de minute. Imediat, operaţiunile de căutare subacvatică robotizată au fost redirecţionate în zonă, însă deocadamată nu există niciun semn concret că ar putea fi vorba despre Titan.

Autoritățile au raportat dispariția navei la aproximativ 700 de kilometri la sud de St. John's, Newfoundland, în largul coastelor Canadei.

Cel mai rău scenariu este că a făcut implozie sub apă și s-a fărâmat în bucăți.

Această afirmație îngrozitoare a fost făcută de doctorul David Gallo, care a vorbit pentru Sky News Dr. Gallo este un prieten al pilotului navei, Paul-Henri Nargeolet.

„Dacă nu au fost acolo (la epavă) înseamnă că trebuie să se fi întâmplat ceva în mijlocul apei care i-a făcut să piardă energia sau comunicațiile radio, probabil un colaps. O implozie catastrofală a submarinului în sine, ceea ce ar fi îngrozitor. Nu există cale de întoarcere din asta. Ar trebui să spun că asta trebuie să fie opțiunea numărul unu aici, ceea ce este neplăcut să te gândești. Nu știu cum altfel poți dispărea atât de repede”, a declarat Dr. Gallo.

În acest moment, nava care transporta echipajul de cinci persoane nu a fost încă găsită, iar operațiunea de căutare și salvare condusă de Paza de Coastă americană continuă.

Ce se știe despre oamenii aflați la bordul submersibilului Titan

Associated Press a realizat scurte profiluri ale celor cinci oameni aflaţi la bordul submersibilului Titan:

Stockton Rush a fondat OceanGate Inc. în 2009 pentru a furniza submersibile cu echipaj pentru cercetătorii şi exploratorii submarini. El este pilotul navei şi are o experienţă în domeniul aerospaţial şi tehnologic.

Într-un interviu acordat anul trecut postului CBS, Rush a apărat siguranţa submarinului său, contestată de unele voci din domeniu, dar a spus că nimic nu este lipsit de riscuri. „Ceea ce mă îngrijorează cel mai mult sunt lucrurile care mă vor împiedica să ajung la suprafaţă - supraplombele, plasele de pescuit, pericolul de a rămâne încurcat în ceva”, a spus el.

Descris de prieteni ca fiind „un adevărat pionier” şi „o persoană care îşi asumă riscuri”, Rush a devenit cel mai tânăr pilot calificat pentru avioane cu reacţie din lume, la vârsta de 19 ani, în 1981, şi a zburat pe avioane comerciale în timpul facultăţii, potrivit biografiei furnizate de compania sa.

Hamish Harding locuieşte în Dubai, în Emiratele Arabe Unite, dar este britanic. Este un aventurier miliardar care deţine trei recorduri Guinness World Records, inclusiv pentru cea mai lungă durată la adâncimea maximă a oceanului petrecută într-o navă cu echipaj. În martie 2021, el şi exploratorul oceanic Victor Vescovo s-au scufundat până la cea mai mică adâncime din Groapa Marianelor.

În iunie 2022, a plecat în spaţiu cu racheta New Shepard a companiei Blue Origin.

Într-o postare pe Facebook, sâmbătă, Harding a declarat că este „mândru” că face parte din misiunea submersibilului Titan.

Shahzada şi Suleman Dawood, tată şi fiu, sunt membri ai uneia dintre cele mai proeminente familii din Pakistan. Firma lor, Dawood Hercules Corp, cu sediul în Karachi, este implicată în agricultură, petrochimie şi infrastructură de telecomunicaţii.

Shahzada Dawood face parte, de asemenea, din consiliul de administraţie al Institutului SETI, cu sediul în California, care caută inteligenţă extraterestră, şi este membru al consiliului consultativ global al Prince's Trust International, fondat de regele Charles al III-lea pentru a aborda problema şomajului în rândul tinerilor.

Paul-Henri Nargeolet este un fost ofiţer al marinei franceze care este considerat un expert în Titanic după ce a făcut mai multe călătorii la epavă de-a lungul mai multor decenii.

El este director de cercetare subacvatică pentru E/M Group şi RMS Titanic Inc, a efectuat 37 de scufundări la epavă şi a supervizat recuperarea a 5.000 de artefacte, potrivit profilului companiei sale.

El a condus prima expediţie de recuperare a Titanicului în 1987, în timp ce lucra la Institutul francez de cercetare şi exploatare a mării, şi a fost şeful expediţiei la cea mai avansată - din punct de vedere tehnologic - scufundare la epavă, în 2010, folosind sonar de înaltă rezoluţie şi imagistică optică 3D.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult