Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Rusia importă prin Moldova piese de schimb pentru avioanele sale. Cum a luat pe furiș echipamente de 1,2 miliarde de dolari

Rusia continuă să importe piese de schimb vitale pentru industria sa aeronautică, în ciuda sancțiunilor occidentale, care interzic strict acest comerț companiilor producătoare. Unul dintre intermediarii folosiți de Moscova este Republica Moldova.  

Companiile aeriene ruse au continuat să importe piese de schimb pentru aeronavele lor, în ciuda sancțiunilor menite să întrerupă fluxul de echipamente cheie, scrie The Moscow Times, care citează date vamale prezentate de Reuters.

Astfel, Ural Airlines, Norwdind Airlines, S7, Aeroflot și alte companii aeriene ruse au importat piese de schimb în valoare de 1,2 miliarde de dolari de la terți, perioada mai 2022 - iunie 2023.

Valoarea reală a importurilor este probabil mult mai mare, deoarece Reuters a luat în considerare doar transporturile directe către companiile aeriene ruse și unitățile de întreținere ale acestora. Nu a inclus transporturile către alte companii din Rusia.

Potrivit sursei citate, furnizorii intermediari ai companiilor aeriene ruse sunt în China, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Moldova, Tadjikistan și Kârgâzstan.

Citește și
atac izmail
Rusia a atacat din nou portul Izmail, aflat în apropiere de graniţa cu România. Exploziile au fost filmate. VIDEO

Piesele de schimb esențiale includ dispozitive Northrop Grumman ale corporației americane, supape de presiune din cabină, afișaje din carlingă, tren de aterizare și filtre de apă.

Aceste piese sunt esențiale pentru menținerea navigabilității avioanelor 541 Boeing, Airbus-uri și alte avioane occidentale ale Rusiei.

La început a fost un șoc, dar rușii au reușit să se descurce după 2-3 luni

Companiile aeriene ruse au aproximativ 150 de avioane de pasageri fabricate intern în flotele lor.

Sectorul aerian al țării a fost unul dintre primii afectați de sancțiunile occidentale și de consecințele economice ale invadării Ucrainei de către Moscova, în februarie 2022.

„La început a fost un șoc, nimeni nu a știut ce să facă”, a spus Oleg Panteleev, șeful think-tank-ului de aviație AvaPort din Moscova.

„După două-trei luni, au fost găsite însă noi canale de aprovizionare și, după șase sau nouă luni, au apărut deja destul de multe alternative, care au permis o reducere a prețurilor și a timpilor de livrare”, a declarat Panteleev pentru Reuters.

Transportatorii aerieni s-au confruntat inițial cu probleme legate de întreținerea aeronavelor, după ce a fost întrerupt lanțul de aprovizionare cu piese de schimb și actualizări de software, dar raportul Reuters sugerează că cel puțin unele dintre aceste probleme au fost rezolvate sau atenuate.

Departamentul de Comerț al SUA și Uniunea Europeană au declarat ambele pentru Reuters că aplică controale la export pentru sectorul aviației din Rusia.

„În unele țări sunt puse în aplicare sisteme de monitorizare, control și blocare a re-exporturilor”, a declarat un oficial anonim al UE.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult