Se împlinesc 15 ani de când Mark Zuckerberg a lansat fenomenul Facebook
Your browser doesn't support HTML5 video.
În 15 ani, Facebook a schimbat modul cum ţinem legătura între noi, dar nu numai.
A ajutat la organizarea de proteste, a lansat mişcări sociale şi nenumărate afaceri mici, dar a şi influenţat alegeri şi ne-au transformat pe fiecare în furnizori de date.
În 2004, Mark Zuckerberg avea 19 ani şi era student la Harvard. În căutarea soluţiei pentru o viaţă socială de succes a creat, împreună cu nişte prieteni, reţeta care avea să-l facă miliardar.
Se numea The Facebook şi era un spaţiu virtual unde oamenii puteau să se cunoască şi să-şi creeze contacte. În numai o lună, jumătate dintre studenţii de la Harvard se înscriseseră deja. Apoi, Facebook s-a răspândit în alte campusuri şi în cele din urmă în toată lumea.
"Angajamentul pe care ni l-am luat e să îndeplinim această misiune de a face lumea mai deschisă şi mai conectată", a spus Mark Zuckerberg, preşedinte Facebook.
Dintr-un site fără reclame şi fără un plan de afaceri, Facebook a devenit în 15 ani o uriaşă corporaţie, cu 2,23 de miliarde de utilizatori în prezent. Şi a depăşit de mult rolul strict de "socializare".
"Pe măsură ce Facebook a crescut, oamenii de peste tot au căpătat un instrument nou şi puternic de a rămâne conectaţi cu cei dragi pentru a-şi face auzite vocile şi a construi comunităţi şi afaceri", a mai spus Mark Zuckerberg
Apărută cu trei ani înaintea iPhone, Facebook a făcut cu succes saltul pe mobil, iar mulţi dintre utilizatorii săi actuali nu au accesat niciodată reţeaua de pe un computer.
Accesul a rămas gratuit, dar utilizatorul plăteşte totuşi un preţ, care multora, le-a devenit evident abia în ultimii ani.
"Modelul de afaceri este: rămâneţi dependenţi de platformă, daţi-ne cât mai multe date posibil, lăsaţi-ne să vă vindem datele publicitarilor. Ei ne dau bani care ne permit să vă oferim servicii şi tehnologie foarte tare gratis", a spus Jesse Goldhammer, profesor la Universitatea Berkeley, California.
În ultimii doi ani, Facebook a fost acuzată că a contribuit la dezinformare şi influenţarea alegerilor.
Cel mai mult i-au afectat imaginea dezvăluirile din martie 2018, cum că o firmă de consultanţă a obţinut datele a milioane dintre utilizatorii săi şi le-a folosit pentru a le influenţa votul.
Dar nimic nu i-a oprit creşterea. Numărul de utilizatori a crescut cu 9%, iar veniturile cu 30% anul trecut.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!