Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Se împlinesc 15 ani de când Mark Zuckerberg a lansat fenomenul Facebook

Your browser doesn't support HTML5 video.

Luni se împlinesc 15 ani de la naşterea a ceea ce avea să devină un fenomen al lumii contemporane: Facebook. Pe 4 februarie 2004, Mark Zuckerberg a lansat reţeaua dintr-un cămin de la Harvard.

În 15 ani, Facebook a schimbat modul cum ţinem legătura între noi, dar nu numai.

A ajutat la organizarea de proteste, a lansat mişcări sociale şi nenumărate afaceri mici, dar a şi influenţat alegeri şi ne-au transformat pe fiecare în furnizori de date.

În 2004, Mark Zuckerberg avea 19 ani şi era student la Harvard. În căutarea soluţiei pentru o viaţă socială de succes a creat, împreună cu nişte prieteni, reţeta care avea să-l facă miliardar.

Se numea The Facebook şi era un spaţiu virtual unde oamenii puteau să se cunoască şi să-şi creeze contacte. În numai o lună, jumătate dintre studenţii de la Harvard se înscriseseră deja. Apoi, Facebook s-a răspândit în alte campusuri şi în cele din urmă în toată lumea.

Citește și
Mark Zuckerberg
Planurile lui Mark Zuckerberg pentru 2019. Fondatorul Facebook are o surpriză pentru fani

"Angajamentul pe care ni l-am luat e să îndeplinim această misiune de a face lumea mai deschisă şi mai conectată", a spus Mark Zuckerberg, preşedinte Facebook.

Dintr-un site fără reclame şi fără un plan de afaceri, Facebook a devenit în 15 ani o uriaşă corporaţie, cu 2,23 de miliarde de utilizatori în prezent. Şi a depăşit de mult rolul strict de "socializare".

"Pe măsură ce Facebook a crescut, oamenii de peste tot au căpătat un instrument nou şi puternic de a rămâne conectaţi cu cei dragi pentru a-şi face auzite vocile şi a construi comunităţi şi afaceri", a mai spus Mark Zuckerberg

Apărută cu trei ani înaintea iPhone, Facebook a făcut cu succes saltul pe mobil, iar mulţi dintre utilizatorii săi actuali nu au accesat niciodată reţeaua de pe un computer.

Accesul a rămas gratuit, dar utilizatorul plăteşte totuşi un preţ, care multora, le-a devenit evident abia în ultimii ani.

"Modelul de afaceri este: rămâneţi dependenţi de platformă, daţi-ne cât mai multe date posibil, lăsaţi-ne să vă vindem datele publicitarilor. Ei ne dau bani care ne permit să vă oferim servicii şi tehnologie foarte tare gratis", a spus Jesse Goldhammer, profesor la Universitatea Berkeley, California.

În ultimii doi ani, Facebook a fost acuzată că a contribuit la dezinformare şi influenţarea alegerilor.

Cel mai mult i-au afectat imaginea dezvăluirile din martie 2018, cum că o firmă de consultanţă a obţinut datele a milioane dintre utilizatorii săi şi le-a folosit pentru a le influenţa votul.

Dar nimic nu i-a oprit creşterea. Numărul de utilizatori a crescut cu 9%, iar veniturile cu 30% anul trecut.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult