Mașinile fără șofer fac deja livrări la domiciliu într-un oraș din Europa. Cum funcționează
Your browser doesn't support HTML5 video.
Vehiculele autonome se descurcă bine în trafic, iar comenzile ajung la clienți în scurt timp.
Vehiculele autonome, care seamănă cu mașinuțele de golf, așteaptă în fața magazinelor să primească directivele pentru următoarea „misiune”.
Când coletul este gata, un angajat al magazinului îl așează într-unul dintre compartimentele mașinii, iar curierul motorizat pleacă spre adresa înregistrată în sistem.
Tadas Norušaitis, CEO și co-fondator LastMile: „Sunt montate camere laterale pe fiecare parte a mașinii. Sunt asemenea oglinzilor retrovizoare, pentru a vedea ce se întâmplă. Avem o cameră suplimentară în spate, pentru a vedea clar ce se întâmplă și în spate vehiculului. De asemenea, avem o mulțime de senzori de trafic, ascunși sub partea acoperită, și antene GPS care ajută la o mai bună orientare pe străzi".
Mașina fără șofer circulă cu o viteză de cel mult 25 de kilometri pe oră. Cu ajutorul camerelor și al senzorilor se adaptează imediat condițiilor de trafic.
Tadas Norušaitis, CEO și co-fondator LastMile: „Mașina poate circula complet autonom, dar din motive de siguranță, atunci când este în mișcare, ea este supravegheată de un teleoperator (operator de la distanță) care, din spatele ecranului unui computer, vede tot ce se întâmplă. Așadar, în cazul în care există unele accidente sau pentru a evita unele incidente poate să preia controlul volanului și să înceapă să conducă mașina".
Când vehiculul ajunge la destinație, clientul este anunțat prin sms sau e-mail că poate să vină să ridice coletul din fața casei. Introduce un cod, deschide compartimentul în care se află pachetul și misiunea este îndeplinită. Dacă nu mai are și alte opriri de făcut, mașina se întoarce apoi la magazin.
Sitemul se află în teste timp de două luni. Dacă totul funcționează conform planului, în următoarea perioadă zeci de astfel de vehicule ar putea apărea pe străzile din Vilnius.