Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Activiștii de mediu germani le-au pus gând rău șoferilor. Fără mașini în centrul Berlinului

Your browser doesn't support HTML5 video.

Fără maşini în centrul capitalei Germaniei! Activiştii de mediu din Berlin au lansat o iniţiativă prin care speră să elibereze oraşul de traficul sufocant.

Au început să strângă semnături, pentru a forța un referendum pe această temă. Bătălia nu va fi una uşoară.

În cealaltă tabără, criticii spun că este o încălcare a drepturilor cetățenilor de a se deplasa după cum doresc.

O stradă, în mijlocul orașului, dar fără mașini. În capitala germană Berlin, acest lucru este rar. Orașul are foarte puține zone pentru pietoni, mașinile fiind cele care domină peisajul.

Însă acești activiști speră să schimbe acest lucru. Un prim pas pe care l-au făcut, a fost să strângă semnături pentru un viitor referendum, pentru ca orașul Berlin să fie aproape complet liber de autoturisme.

Citește și
cosari
Metoda inedită prin care coșarii din Berlin vor să schimbe ideea că pisicile negre aduc ghinion

Thomas Howie, purtător de cuvânt Berlin Car Free: "Ceea ce vrem să facem este să creăm cea mai mare zonă auto din lume, unde circulaţia este redusă. Să se întindă pe o suprafaţă de 85 de kilometri pătrați. Suntem aici să îi întrebăm pe oameni ce anume îşi doresc ei. De aceea este nevoie de un referendum, dar avem nevoie de semnăturile oamenilor pentru a demara acest referendum".

Într-o prima etapă, activiștii au la dispoziție șase luni pentru a colecta 20.000 de semnături de la cetățenii germani care locuiesc în Berlin. Dacă vor reuși, petiția va fi evaluată și va trece la o a doua etapă, în care militanţii de mediu trebuie să strângă 175.000 de semnături în 4 luni.

Dacă vor avea succes, cererile lor vor fi supuse unui referendum, unde va fi nevoie de voturile a cel puțin 25% din participanţi. Scopul nu este doar acela de a face din centrul capitalei Germaniei un loc fără maşini.

Nina Noble, purtător de cuvânt Berlin Car Free: "Este vorba despre reducerea tuturor călătoriilor cu maşina care nu reprezintă o necesitate și lăsați să circule cu autoturismul doar oamenii care au nevoie cu adevărat de acest lucru. Taxiurile vor putea să circule în continuare, dar traficul regulat cu maşina personală, pentru a merge la cumpărături sau la locul de muncă, ar trebui să fie înlocuit cu mijloacele de transport în comun, iar acest lucru ar însemna mai puţin trafic".

Există însă şi persoane care se opun acestui proiect.

Volker Krane, membru consiliul director pentru transport: "Practic nu este altceva decât o încălcare a mobilității și a drepturilor mobile ale cetățenilor. Credem că se merge prea departe".

În ultimele decenii, în Berlin au fost organizate mai multe referendumuri. Ultimul, care a avut succes, a fost în 2014 şi a avut drept scop interzicerea dezvoltări unui aeroport în centrul orașului. Zona a fost transformată ulterior într-un parc.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult