Un nou trend pe piața imobiliară. De ce investițiile în camere de hotel ar putea fi o afacere profitabilă
Your browser doesn't support HTML5 video.
Clienții nu vor putea locui permanent în ele, dar vor beneficia de reduceri și de un venit constant.
Mai exact, un procent din încasările unității de cazare.
O cameră de hotel tocmai a fost scoasă la vânzare, iar prețul de pornire este de 130.000 de euro. Se află într-un hotel din centrul orașului belgian Liege.
Acest tip de investiție are mai multe avantaje, spun reprezentanții hotelului. Potențialii proprietari pot sta câteva nopți aici, fără să plătească. Iar în restul timpului, hotelul se ocupă de tot.
„O investiție financiară pură”Avantajele sunt și financiare: proprietarul camerei primește un procent din profitul hotelului. Nu există însă nicio garanție, pentru că sumele variază în funcție de costuri și încasări.
Maximilien Van Brandt, director districtual de vânzări la Unibricks și dezvoltator imobiliar: „90% din profiturile hotelului merg într-un cont comun, care e apoi redistribuit proprietarilor. Așa funcționează. Le permite acestora să obțină un venit fără să se implice în vreun fel”.
La fel ca în cazul unei proprietăți clasice, tranzacția are loc în fața unui notar. Sunt totuși câteva diferențe.
Aline Hugé, notar: „Este o proprietate specială, în care nu puteți locui permanent. Nu puteți locui aici, nu puteți să o închiriați dumneavoastră. Managementul e încredințat unor terți care pot fi cei mai buni manageri sau cei mai slabi, iar asta duce la un profit mai mic decât cel sperat”.
Nu e o idee ca aceste proprietăți să fie revândute în primii ani, așa că investiția trebuie gândită bine înainte.
Olivier Hamal, președinte al sindicatului proprietarilor și coproprietarilor: „E destinată mai mult celor care au deja o anumită experiență și care, la nevoie, pot să intervină și să echilibreze structura de management”.
Aline Hugé, notar: „E mai mult o investiție financiară pură, cam ca atunci când sunt achiziționate titluri de valoare. Compania e operatorul, iar încrederea în operator e esențială pentru asemenea investiții”.
Potrivit firmei care se ocupă de vânzarea camerelor, profitul anual al proprietarului este între 3 și 5% din valoarea achiziției.