Românii, reticenți la cumpărăturile online. „Am păţit-o şi eu. Banii au fost furaţi”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Mai reticenţi decât noi sunt doar ucrainenii, iar la polul opus se află Elveţia: aproape 90% din locuitorii ţării cantoanelor au făcut shopping pe internet, în 2018.
Dintre toţi românii care au acces la internet, doar un sfert s-au încumetat să cumpere un obiect pe care nu l-au atins. Printre ei se numără şi Emanuel.
Emanuel Dăianu: „Am păţit să comand online şi să nu îmi fie buni papucii şi hainele şi cu gadgeturile la fel. Mă uit pe internet, dar, de obicei, merg în magazine să cumpăr. Văd mai multe produse, pot să compar şi e mult mai OK”.
Dintre românii care şi-au comandat haine sau electrocasnice de pe internet, aproape trei sferturi preferă să plătească la final, când primesc coletul.
Adrian: „Am păţit-o şi eu şi majoritatea a avut un prieten, care a avut trista experienţă în care a primit un mesaj sau răspund că banii Ie-au fost furaţi sau pentru alte cumpărături şi mie personal mi-a scăzut încrederea pe care o am în tot sistemul de securitate”.
Călin Biriş, specialist marketing digital: „Sunt foarte mulţi care nu au încredere în magazinele de la care cumpără pentru prima oară. De aceea, este important să plătească ramburs şi, odată ce obţin încredere, pe viitor vor plăti cu card”.
Europenii încrezători în comerţul modern se află în statele dezvoltate ale continentului, arată raportul European e-commerce.
Elveţia are cel mai mare număr de cetăţeni care fac achiziţii online - respectiv 88%. Urmează, la mică distanţă, Anglia şi Danemarca, în timp ce România şi Ucraina se afla pe ultimele două locuri în topul european.
Călin Biriş, specialist marketing digital: „Faţă de România, ţările care au procent mai mare au şi un profil demografic diferit. Populaţia este mult mai stabilă şi mai educată cu privire la utilizarea internetului şi sunt obişnuiţi să facă achiziţii din online”.
Ce-i drept, sunt şi mulţi români care, deşi au acces la internet, nu ştiu să folosească reţeaua care leagă un client de un comerciant aflat la mii de kilometri distanţă.
Femeie: „Nu”. Reporter: „De ce nu faceţi?” Femeie: „Pentru că am un telefon inteligent şi e mult mai inteligent decât mine şi nu ştiu”. Reporter: „Faceţi cumpărături online?” Femeie: „Nu”. Reporter: „De ce?” Femeie: „Pentru că nu ştiu”
Totuşi, specialiştii sunt optimişti şi spun că, de la an la an, interesul românilor pentru shoppingul online va creşte.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: romania , statistici , cumparaturi online , shopping online
Dată publicare: 24-09-2019 19:18