Renault va concedia 15.000 de angajați. Vrea să reducă cheltuielie cu 2 mld. €
Your browser doesn't support HTML5 video.
Din capitala Franței a fost anunțată strategia Grupului Renault, cu reduceri de zeci de mii de locuri de muncă și 2 miliarde de euro tăieri de cheltuieli. Pentru fabrica din România s-a anunțat doar oprirea dezvoltării. Asta înseamnă că actualele capacități de producție se păstrează. Premierul Orban a anunțat și el că nu au fost discutate până acum eventuale restructurări.
"Suspendarea proiectelor de creștere a capacității planificate în Maroc și România" - asta au anunțat oficialii grupului francez. Renault are 40 de fabrici în toată lumea, iar din toate, la pachet cu planul de reducere a cheltuielilor cu 2 miliarde de euro, vor pleca 15 mii de muncitori.
Clotilde Delbos, manager interimar Renault: "Nu vă putem da în acest moment repartizarea reducerilor de personal pe fiecare ţară. De acum încolo studiem eficienţa noastră la nivel mondial".
Premierul Orban a fost chiar joi la Titu, la centrul de tehnologie unde s-a relaxat pe circuitul de încercări cu noul Logan cu garda crescută la sol. Copilot a fost chiar șeful grupului pe România.
Ludovic Orban, premierul României: "În toate discuțiile pe care le-am avut cu managementul companiei din România nu am tras nicio concluzie din care să existe vreo decizie la nivelul managementului companiei din România privitor la restrângerea unor activități sau la intenția de a face concedieri".
Tot joi, Orban spus că sunt 150 de mii de români care sunt dependenți de activitatea de la Dacia - 18 mii de angajați la Mioveni și restul la furnizori. În Franța deja sunt pe lista de disponibilizări 4600 de persoane, așa că au apărut proteste.
Fabrică din Barcelona, Spania, este și ea în plan pentru restructurări. Furioși, muncitorii au incendiat cauciucuri.
Oficialii Renault au anunțat că închid operațiunile din China și vor dezvolta motorul electric planificat pentru anul viitor, în Hexagon. Toate acestea vin să răspundă anunțului făcut de Președintele francez Emanuel Macron. Acesta a condiționat ajutorul de 8 miliarde de euro pentru companiile auto precum PSA Citroen, Valeo sau Renault, de fabricarea în Franța a cât mai multor produse.
La Craiova, cei de la Ford continuă restructurarea planificată înainte de criză. Producția este în grafic, potrivit companiei care a anunțat anul trecut o alianţă cu Volkswagen pentru vehicule comerciale şi electrice.
Sursa: Pro TV
Etichete: Franta , ludovic orban , dacia , Renault , industria auto , restructurare
Dată publicare: 29-05-2020 18:15