Interviu cu Valentin Radu, antreprenor cu experiență: ”De acum încolo va deveni prioritar cum se simt clienții”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Valentin Radu are 17 ani de experiență în e-commerce, iar cunoștiințele pe care le-a dobândit de-a lungul timpului vin din experiența practică de antreprenor, după ce a fost co-fondator al celui mai mare magazin online de asigurări auto din România.
Andrei Radu: Cum vezi piața de e-commerce în România, piața de retail, care este viitorul ei? Ce prefigurezi pentru cele două?
Valentin Radu: ”Păi, după ce s-a întâmplat cu pandemia, este clar că asistăm la o reașezare. Adică, jucătorii mari de retail au investit serios în partea asta de digital, ceea ce înseamnă că viața este mai grea pentru companiile mici. În primul rând, ce cred că se întâmplă acum este că e-commerce nu mai este un business model, este de fapt un canal, ceea ce înseamnă că nu-ți mai poți baza o strategie doar pe e-commerce, dar depinzând, evident, dacă vinzi chestii doar digitale, doar online o să le vinzi. Dar dacă vinzi lucruri în planul ăsta fizic, este clar că trebuie să ai abordare omnicanal. Deci ăsta este un lucru care se întâmplă. Ce se va mai întâmpla totodată este acest val de AI care vine peste toată lumea, și asta înseamnă că la nivel de procese, la nivel de marketing, la nivel de analiză de date, AI-ul va fi parte din toată povestea asta de e-commerce”.
Andrei Radu: O să discutăm și despre partea de AI în profunzime, că sunt chiar sunt curios dacă a prins deja valul în rândul magazinelor online și dacă este folosită inteligența artificială în domeniul ăsta. Dar toate la timpul lor. Te rog, ai zis totodată ....
Valentin Radu: ”Da, totodată, ce pare că se va mai întâmpla este că consumatorii au atât de mare putere, încât lucrurile vor înclina și mai mult în favoarea lor. Evident, asta presupune că vom asista la niște consumatori mult, mult mai capricioși. Da, poți să schimbi totul imediat, dai un tab și iei din altă parte. Nu e nicio problemă. Ceea ce va duce la nevoia de customer experience.
Deci, practic, dacă până acuma era un afterfour, da, ne gândeam și la cum se simt clienții, de acum încolo va deveni prioritar cum se simt clienții, pentru că ei pot migra peste tot și asta înseamnă competiția va fi mult mai mare. Eu cred că vom asista la mai multe mărci an acquisitions. Vom asista la dispariții de companii mici, pentru că ele vor, pur și simplu, acapara din piață. Companiile mari vor acapara din piața capturată până atunci de playeri mici.”
Urmăriți integral interviul cu Valentin Radu în înregistrarea VIDEO a emisiunii ePlan!
Sursa: Pro TV
Etichete: e-commerce , eplan , emisiune , andrei radu
Dată publicare: 04-07-2023 10:10