Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Dorin Boerescu, despre digital marketing pe piața din România: „Este o industrie de o dimensiune neașteptată acum câțiva ani”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Invitatul de astăzi al emisiunii ePlan a fondat mai multe companii de succes în publicitatea locală. La finalul lui 2009 a cumpărat 2Performant, business pe care l-a crescut de la 15.000 euro cifră de afaceri, la peste șapte milioane de euro în 2022.  

Andrei Radu: Salut, Dorin! Mă bucur tare mult că ești alături de mine, un om pe care îl știu de ani buni de zile, și ești printre oamenii care au fost pionieri în industria de marketing digital. Ai pariat pe industria asta înființând diverse companii, ai făcut și un exit la un moment dat, ai vândut una din ele în 2009, ai făcut și o divizie de performance marketing. Deci, ești omul potrivit cu care putem vorbi astăzi despre digital marketing. Cum arată peisajul de astăzi, ecosistemul de astăzi în digital marketing și cum vezi tu evoluția a lui în viitor?

Dorin Boerescu, CEO 2Performant: „Arată foarte bine, arată matur. O industrie, în momentul de față, de o dimensiune neașteptată acum câțiva ani. Anul trecut, digital marketing-ul România a depășit 200 de milioane de euro. Părerile sunt împărțite, dar cert este că suntem undeva pe la un 30-35% din toată industria de publicitate, ceea ce este o cotă extraordinară. În 2006 aveam 1% din piață”.

Andrei Radu: Există și țări unde cota asta e mai mare?

Dorin Boerescu, CEO 2Performant: „Da, la nivel global cota este de 65%”.

Citește și
Mădălina Stănescu
Interviu cu Mădălina Stănescu, antreprenor de marketing online. Ce este ”performance max”, noul instrument de la Google

Andrei Radu: Deci e loc de creștere.

Dorin Boerescu, CEO 2Performant: „Da, da, e loc de creștere foarte mult și cred că sunt câteva industrii care pot debloca, ca să zic așa, creșterea asta sau care pot accelera creșterea asta. E-commerce-ul este una dintre ele sau cele mai importante, pentru că este o industrie foarte strâns legată de digital și de marketingul de performanță. Până la urmă, publicitatea, în mod normal, se face într-un sistem foarte centralizat: publicitatea la TV, publicitatea pentru alte categorii de business-uri. Se face mai mult pe baza cumpărării de awareness. În vreme ce, în e-commerce, se vorbește foarte mult de performance marketing. Până la urmă, aici, poți să măsori foarte exact cât te costă să aduci niște vizitatori pe site și câte vânzări îți generează ei”.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult