Raliu inedit în Sibiu: mașini vechi de 100 de ani și automobile electrice se întrec pe Transfăgărășan
Your browser doesn't support HTML5 video.
Punctul culminat al traseului va fi, evident, cunoscuta șosea dintre nori - Transfăgărășanul.
Până să pornească la drum, autoturismele s-au lăsat însă admirate de curioși.
Această mașină, adusă de peste ocean acum 15 ani și reparată în România, este descrisă de proprietar drept o bunicuță cu multe capricii, pe care trebuie să o îngrijești fără să pui prea multe întrebări.
Dan Siminie, participant: "Este un Ford din 1929, motor de 2400, fără servo, fără frână pe tambur, tracțiune pe o singura roată. Se conduce cam ca și un tractor. Dacaă ai unde să o întinzi, merge foarte bine".
Spectatorii adunați în Piața Mică din Sibiu, unde s-a dat oficial startul evenimentului, au fost cuceriți de aceste bijuterii pe patru roți.
Tânără: "Mi se pare foarte interesant că le văd în mărime naturală, eram obișnuită până acum să le văd numai în vitrinele mașinilor de jucărie înainte de Crăciun și mi-ar place să conduc așa ceva când o să mă fac mare". Bărbat: "Tocmai asta e că sunt de o vârstă cu bunica și sunt chiar un pic mai tinere mașinile copilăriei noastre. Și foarte fain că putem să le arătăm și copiilor cum arăta o mașină odată".
Alexandru Barbu, participant: "E o satisfacție foarte mare încă să avem mașini vechi care încă funcționează perfect". Într-o altă tabără se află mașinile electrice, tot mai apreciate și mai căutate de români, spun specialiștii. În acest an au fost înscrise 25 de astfel de vehicule - un număr record.
Alex Șeremet, participant: "Faptul că s-a venit din toată țara cu mașini, s-au făcut 400-500 de kilometri până aici fără probleme, arată că se poate să se folosească mașinile electrice în România și tot experimentul de la Sibiu, cu 2 zile de competiții, iarăși e o demonstrație foarte puternică că mașinile electrice pot fi folosite".
Cea mai veche mașină din concurs este fabricată în 1920
În premieră pentru această ediție, un producător auto german a dezvoltat, împreună cu o echipă de ingineri români, un model electric destinat competițiilor de profil.
Vlad Ruxandru, responsabil proiect mașină electrică sport: "Aici avem o mașină standard, echipată cu baterii de serie, noi ce încercăm este să o pregătim din punct de vedere al siguranței".
În cadrul concursului sunt șapte categorii, în funcție de anul de fabricație al mașinii.
Berti Panaiot, PR eveniment automobilistic: "Avem mașini vechi la start la ediția din acest an, cea mai veche mașină este din 1920, dar avem și mașini și electrice. Se vor parcurge aproximativ 400 de kilometri pe cele mai frumoase drumuri din județul Sibiu și desigur nu va lipsi principala provocare, o trecere pe Transfăgărășan".
Competiția ajunsă la a treia ediție începe vineri, la ora 12, și se vă încheia sâmbătă seara.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: Sibiu , masini , raliu , masini electrice , transfagarasan , vechi
Dată publicare: 21-08-2020 08:27