Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Preparatele care se gătesc rapid au rămas în topul preferințelor culinare ale românilor care își comandă mâncarea

Your browser doesn't support HTML5 video.

Burgerii, pizza, shaorma și cartofii prăjiți sunt mâncărurile pe care le-au comandat cel mai mult românii în 2021 pe platformele de livrare la domiciliu sau la serviciu.

Iar sosul favorit a fost cel de usturoi. Pe lângă mâncarea de tip fast-food, ne-am învățat tot mai mult cu gustul preparatelor chinezești, japoneze, grecești și italiene. Zilele în care curierii au avut cele mai multe comenzi au fost la mijlocul săptămânii. Duminica s-au mâncat cele mai multe deserturi, iar joia s-a băut cea mai multă cafea.

Preparatele care se gătesc rapid au rămas în topul preferințelor culinare ale românilor care își comăndă mâncarea prin intermediul platformelor de livrări.

Spre deosebire, însă, de 2020, când pizza era alimentul cel mai des cerut, acum burgerii sunt favoriți.

Aluatul garnisit cu branză, roșii și alte ingrediente, de inspirație italiană, a coborât pe locul doi în top. Au urmat, în ordine, shaorma și nelipsiții cartofi prajiți.

Citește și
China
Carantină ca la începutul pandemiei în China. Străzile sunt pustii, oamenii închiși în case au rămas fără mâncare

Chef Foa, jurat Masterchef 2022: „Cui nu îi place burgerul, shaorma, pizza și cartofii prăjiți? Unu la mână, majoritatea iubesc aceste produse, doi, ele sunt mai ușor de transportat și ajung inevitabil mai bine la tine acasă, pentru că un burger e prins acolo între două bucăți de pâine, împachetat bine, shaorma la fel, cartofii prăjiti și pizza e pizza.”

Client: „Am colegi de cameră care preferă să comande de pe aplicație și le vine direct la cămin. Fast-food de obicei.”

După mâncarea de tip fast-food, pe locul doi în preferințe a fost cea asiatică. Românii au început să prindă, în număr mare, gustul preparatelor chinezești și japoneze în 2019, iar în 2020 comenzile aproape s-au dublat. Trendul s-a menținut și anul trecut.

Restaurantele grecești cu gyros, souvlaki și bifteki au urmat în top. Apoi, au fost cele italiene.

Client: „De obicei, îmi comand sushi, mâncăruri pe care nu pot să le fac acasă. Investesc în jur de 100 de lei dacă e pentru 2 persoane și în jur de 50 de lei, dacă e doar pentru mine.”

Chef Foa, jurat Masterchef 2022: „Când îți comanzi acasă, îți comanzi la sigur, ce umple stomacul și ajunge și bine la tine, nu suferă modificări pe drum. Mâncare românească poți să îți faci acasă.”

Pe platformele de livrări, ora 12.00 este considerată de vârf. Pe majoritatea românilor îi apucă atunci foamea și încep să plaseze comenzi la restaurante. Un al doilea val de comenzi vine seara.

Vinerea este ziua în care se comandă cel mai mult. Apoi joia și miercurea.

Răzvan Acsente, chief marketing office: „Vedem o tendință de diversificare a gusturilor. Vin din spate preparatele locale au crescut pe aplicație. Vedem o creștere a produselor sănătoase.”

Dulciurile s-au comandat cel mai mult la ora 18. Duminica a fost ziua cu cea mai mare poftă pentru deserturi, apoi vinerea și sâmbăta. De aroma cafelelor, clienții au avut cea mai mare nevoie joia.

Marius Funie, director de marketing: „Se comandă dimineața cafea, orele 8-9 și orele de prânz, începând cu ora 11 și 1, iar la cina 18-19.”

În România, piața livărilor rapide de mâncare este împărțită de 4 mari platforme. În Bulgaria și Ungaria sunt doar câte două. Se estimează că valoarea comenzilor plasate, la noi, prin intermediul acestora va ajunge în următorii ani la un miliard de euro.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult