Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Pățania unei femei din Arad care a răspuns la apelulul unui „angajat” de la Banca Națională. „Nu mai puteam face nimic”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cel puțin 100 de arădeni au pierdut importante sume de bani, în ultimele luni, din cauza unor fraude bancare.  

 Victimele sunt sunate pe telefoanele mobile de persoane care se prezintă a fi de la instituții ale statului, precum Poliția sau Banca Națională.

Escrocii au dezvoltat metode atât de sofisticate, încât pe ecranul dispozitivelor apar titulaturile oficiale ale instituțiilor. De foarte multe ori, hoții sunt greu, dacă nu imposibil de găsit.

Una dintre victime, o femeie, povestește că era să piardă peste 17.000 lei. A fost sunată de o persoană care i-a spus că a solicitat un credit bancar online.

Victima: „Am zis că e vorba de o fraudă și mi-a zis că voi fi sunată de cineva să rezolvăm problema și am fost sunată de o persoană de sex masculin care s-a prezentat fiind de la poliție. Am fost sunată tot de o persoană de sex masculin care a zis că este de la Banca Națională și mi-a zis că pentru a putea fi închis contul trebuie să fac un cont de siguranță să retrag banii și să-i bag în contul respectiv”. Femeia a dat crezare așa-zisului angajat al BNR, a scos banii din cont, peste 17.000 de lei, și a plecat să îi depună într-un cont sigur.

Citește și
deseuri
Românii au început să recicleze serios prin RetuRO, în ciuda piedicilor pe care le primesc. Unii au găsit metode de fraudă

Victima: „Am ajuns la aparatul unde trebuia să bag banii eu neștiind ce aparat este. Era un aparat bit coin mi s-a dat un cod QR și l-am scanat și am depus banii în numerar. Suma a fost de 17.460 lei și mi-am dat seama atunci că ceva nu este în regulă, dar nu mai puteam face nimic”.

Și totuși, arădeanca a avut noroc. Cei care supravegheau bancomatul și-au dat seama că ceva nu e în regulă și au blocat totul. Așa a recupat banii, spre disperarea escrocilor.

Victima: „Ulterior am fost sunată insistent de persoana care zicea că este de la Banca Națională ca să-i dau actul de identitate și nu am vrut. A insistat, a început să se poarte urât, să înjure și a zis că mă dă în judecată pentru calomniere”.

Alina Giurgiu, subcomisar SIC IPJ Arad: „Este foarte greu să urmărim traseul monedelor virtuale deoarece acestea nu rămân în primul portofel virtual, ci ele sunt transferate în alte portofele virtuale. Unor persoane care nu sunt din țară, cele mai expuse categorii de persoane, sunt cele vârstnice. Ultimul caz înregistrat vizează o victimă de 90 de ani. Nu cunosc modalitate prin care trebuie utilizate aplicațiile sau ATM -urile în general.”

IPJ Arad a demarat o acțiune de prevenire, inclusiv cu flyere ce vor fi atașate cupoanelor de pensii.

Claudia Iuga, purtător de cuvânt IPJ Arad: „Instituțiile bancare din România nu vor solicita niciodată să furnizați date cu privire la cont, codul pin sau alte asemenea informații. Sfatul nostru este să închideți apelul telefonic și să luați legătura cu instituția bancară pe canalele oficiale care sunt furnizate pe paginile oficiale de internet al instituțiilor.”

În acest moment, polițiștii arădeni au de soluționat 100 de plângeri penale legate de fraude online.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult