Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Micile afaceri de familie au cunoscut succesul în pandemie. Ce-ți trebuie să devii antreprenor

Your browser doesn't support HTML5 video.

În timp ce hotelurile şi restaurantele sunt grav afectate de pandemie în multe oraşe se deschid mici afaceri de familie.

Sunt cafenele, bistro-uri, dar şi patiserii artizanale, care în orice moment se pot adapta noilor condiţii, impuse de autorităţi. Dacă nu pot funcţiona în interior preiau comenzi şi fac livrări. Economiştii spun că noile afaceri au apărut pentru că au fost reduse chiriile în spaţiile mici, situate în zone centrale.

La Sibiu, Roger o deschis o cofetărie unde brioşele sunt vedetele. În primele luni din pandemie a vândut doar online, iar din iunie a închiriat un spaţiu de doar 7 metri pătraţi unde a încăput şi o mică vitrină frigorifică pentru brioşe, sandwich-uri şi o maşină pentru cafea.

Roger Stan, antreprenor: „Avantajul spaţiului este că e chiria, bineînţeles, una acceptabilă. Şi amenajarea lui este una mult mai uşoară decât pentru un spaţiu mult mai mare. Pentru început nu aveam nevoie de ceva mai mare de atât."

La Constanța au fost mai multe persoane curajoase care au decis să investească. Dar de data aceasta sunt pregătite de posibile restricţii impuse din cauza pandemiei şi îşi vor putea continua activitatea, chiar dacă vor fi închise în interior.

Citește și
Dinu Pescariu
Averea oamenilor de afaceri Dinu Pescariu şi Claudiu Florică ar putea fi confiscată. Judecătorii iau luni decizia

Antonio Frențescu - proprietar cofetărie: „În condiţiile actuale nu prea merge să deschizi ceva la interior, şi am zis că mai mult cochet, micuţ, drăguţ, la stradă, să nu fie extraordinar de costisitor."

Daniela Niță - proprietară cafenea: „Ne-am bucurat că am găsit la un preţ rezonabil al chiriei această locaţie. Am făcut-o ca să poată fi transformată şi într o locaţie „to go” în cazul în care restricţiile se-năspresc."

Şi la Braşov, Mugur a decis să îşi deschidă o cafenea într-un spaţiu de doar 17 metri pătraţi.

Mugur Tureschi, antreprenor: „Reprezintă şi nişte costuri mici, uşor de gestionat, nu împovărează faptul că avem perioade mai slabe şi, până la urmă, asigurăm o pâine şi jumate, un angajat jumate care e destul de important în sectorul HORECA, ce are mult de suferit."

Economiștii recunosc că micii investitori au riscat, dar asta nu înseamnă că vor pierde.

Costin Șorici - lector universitar la Universitatea "Ovidiu" din Constanta - „Ca orice perioadă de criză, un antreprenor adevărat vede şi oportunităţi. Trebuie să ne învăţăm să trăim cu această nouă realitate Trebuie să fie atenţi la schimbările care au apărut în mentalitatea oamenilor."

Potrivit Asociaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, cifra de afaceri din industria HoReCa a scăzut cu 70% faţă de anul trecut, iar peste 40% dintre operatori şi-au suspendat activitatea până la finalul lunii august.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult