Vrem să scăpăm de așteptatul în call-center, dar proiectul de lege este blocat în Parlament de un an. Care este motivul

×
Codul embed a fost copiat

Un proiect de lege care ne-ar putea salva minute prețioase din viață zace blocat în Parlament de peste un an.

Modificarea care i-ar obliga pe operatorii de la call-center-uri să preia apelantul în cel mult cinci minute pentru o discuție directă a fost aprobată în Senat, dar n-a ajuns la vot și în Camera Deputaților. Între timp, clienții firmelor așteaptă în telefon și zeci de minute pentru a vorbi cu un operator nu cu robotul.

„Momentan, toți operatorii noștri sunt angajați în alte convorbiri”, asa începe povestea fiecărui client care are nevoie de asistență, de la un operator, în relația cu prestatorii de servicii. Continuarea aduce, adesea, confuzie și o așteptare îndelungată.

Femeie: „Am așteptat, am lăsat telefonul cu muzica acolo și am așteptat mai mult de 20 de minute”.

Bărbat: „Stăm mult în așteptare, apeși foarte multe taste, ți se spun tot felul de informații de marketing, care nu te interesează”.

Citește și
hartuire sexuala
Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată
Ce spune despre România un german care a vizitat toate cele 44 de țări din Europa. A făcut un top cu cinci favorite

Proiectul, blocat în parlament de un an

În ajutorul clienților, proiectul de modificare a legii a fost înregistrat în Parlament la începutul lui 2023. A trecut de Senat, trei luni mai târziu. De atunci, se poate spune că a rămas în așteptare.

Dacă ar fi aprobat, operatorii economici ar fi obligați ca apelurile din call-center să fie preluate de un operator uman în cel mult cinci minute, spune senatorul Dan Ivan, unul dintre inițiatorii proiectului.

Dan Ivan, senator și unul dintre inițiatorii proiectului: „S-a blocat în unele comisii, probabil există și anumite presiuni din partea industriei, a furnizorilor de servicii, care s-au speriat. Pierdem cu toții zeci de minute asteptând, ascultând o melodie”.

Problema e că, pentru a reduce costurile, mulți prestatori de servicii au renunțat la operatorii din call-center, în favoarea asistenței inteligenței artificiale.

Vali Greavu, specialist în tehnologii informaționale: „Tehnologiile chat-bot, tehnologiile AI pot răspunde unui numar mare de solicitări și clienți, simultan. În faza incipientă, pare o soluție extraordinar de bună, dar în faza a doua, în care nu ai și un operator uman disponibil, sunt insuficient antrenate. Insuficient pregătite pentru a face față cerințelor diversificate ale clienților”.

Scaderea numărului de operatori se vede și pe piața muncii. Pe o platformă de recrutari, numărul locurilor disponibile în call-center-uri a scăzut cu 19%, în primele șapte luni ale acesti an, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Dacă proiectul de lege va fi aprobat, prestatorii de servicii care și-ar lăsa clienții să aștepte la telefon mai mult de cinci minute până să discute cu un operator, ar putea fi amendați cu până la 100.000 de lei.

Articol recomandat de sport.ro
Ce onoare! Ajax anunță: "Cristi Chivu, confirmat"
Ce onoare! Ajax anunță: "Cristi Chivu, confirmat"
Citește și...
În România, legea malpraxis nu funcționează. Autoritățile se chinuie de aproape 2 ani să o schimbe
În România, legea malpraxis nu funcționează. Autoritățile se chinuie de aproape 2 ani să o schimbe

Consiliul superior de medicină legală vine cu o serie de precizări legate de expertiză medico-legală, în cazul pacientului mort la spitalul Sfântul Pantelimon.

Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată
Victimele hărțuirii sexuale vor putea depune plângeri fără a-și dezvălui identitatea. Legea va fi schimbată

Victimele hărțuirii și agresiunii sexuale vor putea face sesizări și în mod anonim. Este decizia luata miercuri de guvern.

Ce prevede legea pentru reducerea risipei alimentare. Românii aruncă cea mai multă mâncare din Europa
Ce prevede legea pentru reducerea risipei alimentare. Românii aruncă cea mai multă mâncare din Europa

Legea privind reducerea risipei alimentare are de acum și norme metodologice, așa că toți cei care produc și vând mâncare trebuie să le ia în considerare. Sunt obligați să implementeze o serie de măsuri pentru ca mâncarea să nu ajungă inutil la gunoi.  

Recomandări
Ce înseamnă pentru Roxana Mînzatu funcția de vicepreședinte al Comisiei Europene. Mesaj clar pentru contestatari
Ce înseamnă pentru Roxana Mînzatu funcția de vicepreședinte al Comisiei Europene. Mesaj clar pentru contestatari

Pentru prima dată de la aderarea la Uniunea Europeană, România a obținut o poziție de vicepreședinte al Comisiei Europene.

Primele informații despre bărbatul care a provocat incendiul de la Palatul Parlamentului. Cum a reușit să intre în clădire
Primele informații despre bărbatul care a provocat incendiul de la Palatul Parlamentului. Cum a reușit să intre în clădire

Un grav incident de securitate a avut loc, marți, chiar în Parlamentul României. Un bărbat a pătruns în zona publică a celei mai mari clădiri administrative civile din lume și a incendiat un magazin de suveniruri.

Cum puteau fi limitate proporțiile dezastrelor din Galați și Vaslui. Avertismentul primit de primării în urmă cu 9 ani
Cum puteau fi limitate proporțiile dezastrelor din Galați și Vaslui. Avertismentul primit de primării în urmă cu 9 ani

Autoritățile au instituit stare de alertă în județele Galați și Vaslui pentru deblocarea de resurse suplimentare pentru refacerea caselor și a drumurilor distruse de viituri.