Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Încep noi lucrări la mult așteptata Autostradă A1 Sibiu-Pitești. Ce spun autoritățile despre cea de pe Valea Prahovei

Your browser doesn't support HTML5 video.

Una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România, Sibiu-Pitești, începe să prindă contur, dar cu pași greoi.

După ce anul trecut a fost inaugurat un ciot de 13 kilometri, săptămâna viitoare vor începe lucrările pe un nou tronson. În paralel, autoritățile promit și eterna autostradă de pe Valea Prahovei. România are în acest moment puțin peste 940 de kilometri de drum de mare viteză.

Pe un traseu cu un peisaj de poveste, cu dealuri și sate răsfirate, autoritățile vor începe lucrările pe tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu - Pitești. Din imaginile filmate de la înălțime de Asociația Pro Infrastructura se vede însă cât de greu se face autostrada.

Pe o porțiune de 10 kilometri, între Tigveni și Argeș, constructorul trebuie să ridice mai multe poduri și viaducte și să sape primul tunel de autostradă într-o zonă de munte, cu o lungime de 1,35 km.

În paralel, cu pași greoi se lucrează și pe lotul 5, între Pitești și Curtea de Argeș. Această porțiune de 30 de kilometri ar urma să fie gata în 2025.

Citește și
autostrada a3
Pericol pe autostrada A3. Motivul pentru care a crescut numărul incidentelor în care au fost implicați urșii

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Pe lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș sunt undeva la 30 la sută ca și progres, dar pe secțiune 4 pentru că despre această companie vorbim, cea care a făcut secțiunea unu, trebuie să intre în această săptămână la lucrări. Au terminat faza de proiectare și intră în zona de lucrări, deci va fi atacat și sectorul 4”.

Tot pentru lotul 4, Guvernul aprobă în această săptămână exproprieri suplimentare. În total vor fi 364 de imobile proprietate privată în valoare de aproape un milion lei.

Provocările cele mai mari sunt însă pentru secțiunile 2 și 3, care în prezent sunt în faza de proiectare, conform contractului.

Proiectul autostrăzii de pe Valea Prahovei costă 4 miliarde de euro

Lotul 2, de la Boița la Cornetu, va trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri săpate în munți. Cel mai lung va fi de peste un kilometru și jumătate. Lucrările aparțin unor companii turcești asociate și ar urma să înceapă cel mai devreme la finalul lui 2024.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Cei aproximativ 70 -75 de kilometri dintre Boița și Tigveni ar trebui să fie gata prin 2029 - 2030, termenele contractuale sunt mult mai optimiste, total nerealiste. În mod normal dacă nu la sfârșitul acestui an, dacă că nu în primăvara anului viitor să vedem primele mișcări în teren, să vedem cum o să fie autorizate”.

În total, drumul de mare vitează care ar urma să traverseze munții, astfel încât să lege centrul și vestul României de rețeua europeană de autostrăzi are 123 de kilometri.

În paralel, oficialii de la Transporturi spun că au ajuns la o înțelegere pentru proiectul autostrăzii de pe Valea Prahovei, care ar ajunge la 4 miliarde de euro.

Singurele loturi care ar urma să fie gata în toamna acestui an, dacă se respectă termenele de execuție, sunt pentru A0, autostrada care înconjoară Capitala.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult