Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Nu s-a luat niciun 10 la Evaluare Națională la țară. ”Mă fac frizer”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Sunt note mai mici la Evaluarea Națională, față de anul trecut, pentru elevii de clasa a VIII-a, anunță Ministerul Educației.

Doar 76% au obținut medii peste 5, față de 82% în 2022. Cei nemulțumiți pot cere recorectarea lucrărilor, online sau în centrele de examen. Cei mai liniștiți, la ora aceasta, sunt desigur cei care au primit nota 10.

”A fost ușor, mediu. Subiectele au fost abordabile. A fost destul de ușor, însă necesitau atenție”.

Cu urale și îmbrățișări au fost primiți de colegi trei elevi care au primit nota 10 la examenul de final de gimnaziu.

”Studiez cât mai mult ca să am o viață de succes. Sper să ajung în domeniul astrofizicii”.

Citește și
Evaluare Naţională 2021
Calendar Evaluare Națională 2023. S-au afișat primele rezultate la Capacitate 2023

Listele cu rezultate au fost afișate la centrele de examen, având un cod numeric în loc de numele candidaților.

”-Doamna director, e vreun 10?

-Avem 10 la matematică. 9,80 acolo... sunt mai mulți de 10 la mate, ăsta este cuiul lui Pepelea pentru majoritatea, nu?”.

La țară nu s-a luat niciun 10

Avem 429 de elevi de nota 10, de două ori mai mulți față de anul trecut. Problema este că, per total, rezultatele acestei evaluări sunt mai slabe decât în 2022. 36.600 de elevi nu au reușit să ia nota 5. Aproape trei sferturi dintre cei cu note mici sunt din mediul rural, acolo unde multe familii nu au bani pentru pregătire privată.

Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România: "Nu își permit să creeze un sistem paralel de educație, pentru că, așa cum ne spun și datele ultimului nostru raport de bunăstare a copilului din mediul rural din iunie anul trecut, doar 8% dintre părinții copiilor din cele mai vulnerabule medii își permit, din când în când, să-și ducă copiii la pregătire".

Cel mai mari note au fost în Cluj, București și Prahova. În timp ce la țară nu s-a luat niciun 10, iar performanța băieților este vizibil mai slabă decât a fetelor. În aceste condiții, inclusiv copiii cu potențial s-au trezit că șansele lor de a merge la liceul dorit au scăzut dramatic.

Elevă: "Am luat sub 5 și știu că meritam mult mai mult, așa că trebuie să depun contestație".

Eșecul de la evaluare vine și din întocmirea neinspirată a subiectelor

Coordonatorii programelor educaționale sunt de părere că eșecul unor copii la matematică vine din întocmirea neinspirată a subiectelor. Spre deosebire de limba română, unde în ultimii ani au fost introduse cerințe care le permit elevilor să fie creativi, dar să și demonstreze ce știu.

”-Ce zici, ai vreo șansă? -Nu știu. -Și dacă nu, rămâi în sat? -Nu! Alt profil. Frizer...”.

Coordonatorii programelor educaționale sunt de părere că eșecul de la evaluare vine și din întocmirea neinspirată a subiectelor.

Marian Stas, coordonator al programului educațional: "Are o paletă largă de cerințe și am constatat că sunt foarte ocupați copiii în alea 2 ore, trebuie să știe bine școală, ca să rezolve cum se cuvine. Spre deosebire de subiectele la matematică, ele continuă să fie nepermis de simple. Se îmbată cu apă rece și crează o imagine falsă despre câtă matematică știu copiii".

Rezultatele finale vor fi publicate pe 4 iulie, iar apoi copiii, însoțiți de părinți, vor putea depune dosarele pentru admiterea în liceu.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult