Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ce se va întâmpla cu nava răsturnată cu 14.000 de oi: „Nu este o operațiune ușoară”

Your browser doesn't support HTML5 video.

La 12 zile de la incidentul catastrofal din Portul Midia, încă nu se știe ce se va întâmpla cu epava navei.

Autoritățile portuare încearcă de zile bune să obțină garanții și un contract prin care armatorul să se oblige să intervină eficient și să repună vaporul pe linia de plutire, apoi să se ocupe de incinerarea celor peste 14.000 de cadavre rămase la bord. Până acum, însă, nu au primit niciun răspuns ferm. În ceea ce privește oile salvate cu mari eforturi și duse la fermă de la Nuntași, în județul Constanța, trebuie spus că mai trăiesc doar 180.

Nu se întrevede deocamdată finalul seriei negre având ca subiect nava răsturnată în Portul Midia, în urmă cu 12 zile.

Armatorul nu a respectat mai multe termene limită impuse de autoritățile române și nu a făcut nicio manevră pentru a repune vaporul pe linia de plutire.

Așa că vineri, reprezentanții Autorității Navale și-a pierdut răbdarea:

Citește și
nava port midia
O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia

Alexandru Mezei, director Autoritatea Navală Română: „Au venit parțial aseară cu un contract de ecarisaj cu un plan de ranfluare a navei.”

Reporter: „Și ce contract lipsește acum?”

Director Autoritatea Navală Română: „Contractul de salvare efectivă.”

Daniela Șerban, director general Administrația Porturilor Maritime: „Această navă trebuie scoasă în condiții de siguranță. Nu ne putem permite ca această navă, când va începe operațiunea de ranfluare să se rupă și să cadă în șenalul navigabil.”

Situația tinde să devină critică în condițiile în care se va începe și operațiunea de recuperare a miilor de cadavre de oi. Potrivit autorităților, chiar dacă s-ar folosi toate incineratoarele din România, procedura tot ar dura câteva luni pentru distrugerea tuturor lesurilor.

Daniela Șerban, director general Adminstrația Porturilor Maritime: „În momentul de față, primordial este scoaterea acelor cadavre de la etajele șase și șapte. Sunt peste 3.000 de capete. Acolo nu este o operațiune ușoară.”

Potrivit specialiștilor, nava ar putea fi pusă pe linia de plutire în mai puțin de o lună și jumătate, însă în lipsa unui contract și a garanțiilor pe care armatorul ar trebui să le prezinte, totul trenează.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult