Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Profesorii români au început să folosească la ore aplicațiile pe bază de inteligență artificială. Cum au reacționat elevii

Your browser doesn't support HTML5 video.

Profesorii au început să folosească la ore aplicațiile pe bază de inteligență artificială. Îi învață pe elevi cum îi pot ajuta aceste unelte, dar și ce capcane ascund.

Trebuie să verifice au atenție conținutul generat de inteligența artificială. Pe de altă parte, studiul unei asociații de profil arată că doar jumătate dintre profesorii români au auzit de inteligența artificială și 10% dintre ei au încredere că o pot folosi la lecții.

Profesorul Marius Lobază folosește aplicația ChatGPT la predare. De pildă, acum, elevii au avut ca temă să afle din aplicație cum pot folosi funcțiile matematice în viața reală. Elevii utilizau deja aplicația și unii au mărturisit că uneori nu au spus de unde s-au inspirat.

Darius Lazăr, elev: „Economisesc timp, iau de acolo idei de acolo, le combin cu ale mele și le transcriu pe hârtie”.

Ilinca, elevă: „Le-am luat copy-paste, bine... Unele le-am mai schimbat pentru că mai erau cuvinte pe care nu le știam și erau răspunsuri prea complexe”.

Citește și
Samsung Galaxy S24 Ultra
Producătorii de telefoane mizează pe Inteligența Artificială, ca să vândă mai mult: Samsung S24 Ultra și Asus ROG Phone

Ținta profesorului este să îi învețe pe copii să folosească aplicațiile cu inteligență artificială corect.

Marius Lobază, profesor de matematică al Colegiului Național Bănățean: „Să știe că atunci când folosesc asemenea resurse trebuie să și menționeze acest lucru, există și aici regula plagiatului”.

Multe cadre didactice sunt, însă, reticente în privința acestor unelte digitale. Potrivit unui studiu realizat de Asociația Techsoup în rândul a 2.000 de profesori de la noi, doar 20% dintre dascăli pot spune exact ce înseamnă inteligența artificială și 10% ar folosi-o în activități educaționale.

Elizabeth este o profesoară din Marea Britanie care predă la o școală privată din Cluj-Napoca. Ea a creat un chatboot care îi ajută pe elevi să-și îmbunătățească abilitățile de scris. Copiii trebuie să pună textul în căsuța de dialog, robotul îl analizează și afișează o listă cu recomandări.

Elizabeth Church, profesor responsabil de integrarea noilor tehnologii în școală: „În acest moment, profesorii practic experimentează AI-ul în planificarea și dezvoltarea metodelor de predare. Depinde de noi să îi învățăm pe copii cum să folosească AI-ul în mod etic”.

În unele universități deja a fost reglementată folosirea inteligenței artificiale.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult