Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Evaluarea naţională a început cu probele de aptitudini. Cât de învechit e sistemul folosit

Your browser doesn't support HTML5 video.

După un joc straniu al ministrului Educaţiei de "uite ordinul, nu e ordinul", care amâna admiterea în liceu, evaluarea naţională a început miercuri, conform calendarului iniţial.

Au dat probele de aptitudini, elevii de clasa a VIII-a, care vor să intre la şcoli sportive, cu profil muzical, sau să studieze intensiv limbi străine.

Examenul s-a desfăşurat, spun experţii, în testare academică, după aceleaşi metode învechite care nu îi triază de fapt pe cei talentaţi într-un anumit domeniu.

Compunerea gata făcută trece de la un coleg la altul, chiar înainte de testul la italiană.

Testele de aptitudini, care deschid evaluarea naţională pentru clasa a opta, se adresează celor care vor să studieze în liceu într-o clasă bilingva sau la nivel intensiv- 4-5 ore pe săptămână.

Altfel spus, sunt căutaţi aceia care au o vocaţie anume pentru studiul limbii străine. Cum îi triază sistemul nostru de învăţământ pe aceştia? În mare, că acum 20 de ani.

Citește și
Romania nevoita sa dezobisnuiasca elevii sa invete pentru note. Solutia Ministrul Educatiei:
Romania, avertizata sa dezobisnuiasca elevii sa invete numai pentru note. Solutia ministrului Educatiei: o excursie
Şcoala nu îi separă din timp pe cei cu adevărat talentaţi de cei care încearcă marea cu degetul

Elevii ajung direct la examen, la proba scrisă, care durează o oră.

Subiecte puţine, spun experţii în evaluare, înseamnă că testul nu e concludent.

Profesor universitar DRAGOŞ ILIESCU, specialist in testare: "Cu cât sunt mai puţini itemi, cu atât e mai mare eroarea. Cu mai puţin de 50-60 de itemi nu prinzi nimic relevant. Întotdeauna sunt de preferat subiecte, probleme mici şi multe, decât puţine şi ample. E mai multă eroare acolo. Şi asta e grav când pe baza acestei măsurări se iau decizii cu impact major asupra persoanelor în cauză. Într-o oarecare măsură da, se joacă viitorul copiilor".

Proba orală e şi mai scurtă; comisia trebuie aşadar să taxeze orice eroare, chiar dacă elevul e doar emotiv.

Soluţia ar fi rapidă şi simplă. Să importăm modele verificate din alte sisteme. TOEFL testează nivelul limbii engleze. Abia după 4 module, de citire, ascultare, vorbire şi scriere candidatul primeşte un scor. La noi, proba se încheie doar cu un "admis" sau "respins".

TESTUL TOEFL: -citire 60 de minute, 40 de întrebări -ascultare 60 de minute (discuţii, conversaţii), 40 de întrebări -vorbire 20 de minute, 6 cerinţe (exprima păreri cu privire la diverse teme) -scriere 50 de minute, un eseu argumentativ>

Vorbim aşadar de până la 4 ore de test pentru fiecare elev. Ar înseamnă o investiţie triplă de timp şi bani pentru evaluarea viitorilor profesori, translatori, sportivi sau muzicieni. Este din păcate un scenariu puţin probabil în ţara în care tocmai ministrul Educaţiei a retras un ordin privitor la evaluarea naţională în mai puţin de 24 de ore.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult