Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Șoselele ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei ar putea face mai ușoară viața șoferilor. Când vor fi gata

Your browser doesn't support HTML5 video.

În timp ce autostrada Comarnic - Brașov rămâne un vis frumos pe hârtie, centurile ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei le-ar putea face viața mai ușoară șoferilor care stau ore în șir în coloană, pe DN 1.  

Luni a început construcția șoselei de centură a orașului Comarnic. Ocolitoarele de la Azuga și Bușteni sunt înca în faza de proiectare, dar au deja banii alocați - în total peste un miliard de lei.

Prin Comarnic trec într-o zi de weekend aproximativ 40.000 de mașini. Drumul Național 1 traversează localitatea și, de cele mai multe ori, vehiculele formează o coloană lungă de până la 8 kilometri.

Salvarea ar trebui să vina de la șoseaua ocolitoare. Lungă de 6 kilometri, ocolitoarea Comarnicului va avea câte o bandă pe sens, trei sensuri giratorii, patru poduri și un pasaj peste calea ferată.

Mașinile vor putea circula cu 90 kilometri la oră, ceea ce înseamnă 4 minute necesare traversării localității. Șoseaua ar trebui să fie gata peste un an, dar nici măcar constructorii nu sunt siguri că se vor încadra în termen.

Citește și
drumuri poluate
Care sunt cele mai poluate drumuri din România. Nivelul noxelor, extrem de ridicat pe Centura Bucureștiului

”Traian Larionesei, constructor: Termenul de execuție este noiembrie 2024. Reporter: Și vi se pare realist termenul, vă puteți încadra? Traian Larionesei: Din punctul nostru de vedere tehnic noi ne încadrăm. Sunt autorizații, dar mai sunt niște exproprieri care sunt niște proceduri care durează”.

Claudiu Fundachem, manager de proiect: „Pe toată suprafața aceasta avem foarte multe rețele care trec prin această zonă, plus relieful este foarte sinuos”.

Mult mai scumpă și mai greu de realizat este centura care va ocoli stațiunile Bușteni și Azuga. Pe o lungime de 9 kilometri și jumătate, ocolitoarea va avea un semitunel, un viaduct, 11 poduri, dar și 4 pasaje subterane și supraterane.

Șoseaua de viteză Comarnic-Brașov este prea scumpă

Deocamdată este în faza de proiect și va dura cel puțin 3 ani execuția, pentru că va fi nevoie de consolidarea versanților și a malurilor râului Prahova.

Iulian Dumitrescu, președinte CJ Prahova: „Bușteni-Azuga e o lucrare complexă, are 18 poduri și tot felul de lucrări de artă, acolo e o lucrare care probabil durează mai mult de un an, dar oricum o să circulați cu mult, mult mai repede”.

Totuși, șoferii vor să circule pe autostradă. Dar, deocamdată, șoseaua de viteză Comarnic - Brașov este una prea scumpă, spune ministrul transporturilor.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Inițial s-a venit cu un cost de 8 miliarde de euro pe aproximativ 160 de km, ceea ce depășește puterea să zicem a Ministerului Transportului de a finanța o astfel de lucrare și atunci au fost câteva luni bune în care s-a ajuns la o variantă undeva la jumătate care este fezabilă și are asigurată finanțarea”.

Tot pentru a fluidiza traficul pe DN 1, Consiliul Județean Prahova și Ministerul Transporturilor vor construi la Sinaia două pasaje, la intrarea și la ieșirea din stațiune.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult