Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Mărturia mecanicului din trenul groazei: ”În momentul în care am reușit să opresc trenul, am leșinat”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Mărturie cutremurătoare a mecanicului de locomotivă care a oprit trenul rămas fără frâne miercuri, la Golești, în județul Argeș.

Omul spune că întreg coșmarul a durat un minut și că a leșinat după ce a reușit să acționeze frânele de mână din celălalt capăt al garniturii. E revoltat că circulă cu locomotive vechi și prost întreținute. CFR Călători susține însă că anual face reparații.

Aflat atunci la postul de comandă, Nicolae Linte a trecut ca vântul pe lângă 4 semafoare care îi cereau să oprească trenul, pentru că un altul venea din față.

Trebuia să tragă frânele de mână aflate în cabina de la celălalt capăt al trenului, dar oamenii, speriați, s-au ridicat în picioare și i-au blocat culoarul de trecere.

Nicolae Linte, mecanic de locomotive: ”Am sărit peste ei, i-am și lovit, nu mai stiu, ca să pot să ajung în partea cealaltă. Vă spun că în momentul în care am reușit să opresc trenul, am leșinat. Nici acum nu mi-am revenit din șocul ăsta, vă dați seama, puteam să mor și eu și oamenii ăia”.

Citește și
Tren
Un tren plecat din București a rămas fără frâne în drum spre Craiova. Controlorul s-a panicat și nu găsea frâna de mână

 

”Domnii șefi mai mari nu-i interesează”

 

Bărbatul are o experiență de peste 30 de ani ca mecanic de locomotive. A tăcut până acum, dar după cele întâmplate nu mai poate.

Nicolae Linte: ”Eu locomotiva am luat-o din Gara de Nord venită de la drum, deci ea nici n-a atins depoul, ceea ce domnii șefi mai mari nu-i interesează. Nimeni nu m-a contactat din toți șefii mari să mă întrebe și pe mine: ”băi, ce-ai trăit tu?”.

CFR nu a comunicat date despre vechimea și starea tehnica a automotorului implicat în incident. Acesta face parte dintr-un lot achiziționat la începutul anilor 2000, iar liderul sindical al mecanicilor de locomotivă spune că o parte au durata de viață expirată. Pe aceeași rută a mai avut loc un eveniment similar- susține el.

Iulian Măntescu, lider Federația Mecanicilor de Locomotivă: ”Asta este consecința faptului că din 2011 CFR Călători nu are bani de investiții, nu se alocă bani pentru achiziții de material rulant nou”.

O scurtă deplasare pe calea ferată e suficientă pentru a-ți da seama în ce stare deplorabilă se află trenurile CFR. Pasagerii au și ei multe de povestit.

Călătoare: "A luat foc ceva chiar spre drum spre casa și a fost urât. Sunt învechite trenurile oricum, abia se mișcă".

 

Ce a transmis CFR Călători

 

Călătoare: "Azi dimineață a fost groaznic, pentru că am mers cu un tren care ne-a zdruncinat până și creierii, a plecat la 7 și cu întârziere".

Călător: "Nu sunt bani, nu pot să ai mentenanță".

”Reporter: De câți ani e locomotiva asta? Mecanic: Aaa, nu pot să știu! Reporter: V-a făcut vreodată probleme? Mecanic: Probleme se pot întâmpla la orice moment. Acuma depinde cât sunt de grave".

La solicitarea Știrilor Pro TV privind investițiile în material rulant, CFR Călători nu a dat un răspuns exact: a precizat doar că, anual, compania face "peste 400 de reparații planificate la vagoane".

 

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult