Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Mâncarea vegană a devenit la modă la noi în țară. Românii adoră alternativele la cârnați, burgeri, șnițele și chiftele

Your browser doesn't support HTML5 video.

Altădată privită ca o excepție, mâncarea vegană înregistrează o creștere permanentă în toată lumea. La noi sunt tot mai multe comenzi la restaurantele de profil, care au meniuri diverse și apetisante.  

De la burgeri vegani, până la preparate sofisticate, bucătarii vor să demonstreze că mâncarea fără carne și lapte poate fi extrem de gustoasă.

Industria alimentară vegană a crescut în ultimii ani, cu o varietate tot mai mare de produse care înlocuiesc preparatele pe bază de carne sau lactate.

Într-un restaurant din Capitală bucătarii prepară mâncare exclusiv pe bază de plante. Un burger vegan arată ca unul clasic. Gustul poate să difere, însă aromele esențiale rămân.

Proprietarii au început în 2015 cu un camion cu mâncare. În câțiva ani au ajuns la două restaurante în centrul orașului.

Citește și
generatia x adulti
Tinerii europeni sunt dispuși să renunțe la mașini și să aibă mai puțini copii, ca să salveze planeta

Alexandra, ajutor de bucătar: „Am început cu wrap-urile veggie, produsul cel mai vândut și astăzi. Chifteluțele și sosurile le producem la noi în laborator. Avem și o gamă variată de burgeri. Corporatiști și foarte mulți tineri, dar avem și o bază foarte mare de clienți străini”.

București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța și Brașov sunt orașele în care au fost înregistrate cele mai multe astfel de comenzi.

Numărul producătorilor este în creștere. De pildă, Tatiana produce creme tartinabile și cereale pentru micul dejun.

Tatiana Nicoară, antreprenor: „La granola folosim nuci, fructe uscate sau liofilizate și ovăz. Sirop de agave sau curmale. Lumea a început să fie mult mai atentă, să aleagă etichete pe care să le înțeleagă. Tendința crește mai ales că suntem o țară în care se țin și posturile”.

O companie produce înlocuitori vegetali pentru mezeluri sau brânzeturi.

Cerasela Condorovici, antreprenor: „Ne-am lansat în 2019 cu o gamă clasică cu burger, cârnați, mici, felii vegetale, dar în ultimii ani ne-am extins destul de mult portofoliul și ne concentrăm pe produse de-a gata „ready to eat”, cum ar fi snițel, snack-uri, nuggets, chifeteluțe”.

Mii de rețete, dar și secrete ale acestui stil de viață se găsesc pe rețelele sociale.

Mulți nu renunță de tot la carne, dar încearcă să limiteze consumul produselor de origine animală.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult