Limuzina și avionul prezidențial ale lui Nicolae Ceaușescu, vândute la licitație. Prețul incredibil obținut
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Avionul cu care zbura Nicolae Ceaușescu a fost cumpărat de un cetățean străin, iar aeronava cu care se deplasa Ion Iliescu a intrat în posesia unui român. S-a vândut, de asemenea, și una dintre mașinile de colecție ale lui Ceauşescu.
Avioanele ROMBAC 1-11 au fost fabricate integral în România. Ţara noastră a fost, de altfel, după Uniunea Sovietică, primul stat comunist care şi-a construit propria flota de aeronave comerciale cu reacţie. Au existat nouă astfel de avioane cu motoare Rolls Royce produse la Turbomecanica.
Piloţii care au zburat cu ele spun că sunt mândria aeronauticii româneşti, câtă vreme ţara noastră nu a mai produs de atunci avioane de linie.
Gheorghe Mirica, pilot: „Am fost şi sunt îndrăgostit de aceasta aeronavă, acest tip de avion. Nu numai că este frumos, a avut nişte soluţii de avangardă. Prima aeronavă care a avut acest sistem stol protection, protecţie la angajare”.
Super One Eleven, avionul folosit de Nicolae Ceauşescu în vizitele sale oficiale, a fost adjudecat pentru o sumă comparabilă cu cea plătită pentru un apartament spaţios cu două camere într-un bloc nou.
Dragoș Mihăilă, comisar de licitație: „Avionul presidențial Super One Eleven, folosit pentru zborurile oficiale ale preşedintelui Nicolae Ceauşescu, anul 1986. Licitaţia începe de la 25,000 de euro. O dată, de două ori, de trei ori, 120,000 şi adjudecat”.
Iar avionul Negreşti folosit de Ion Iliescu imediat după Revoluţie s-a vândut pentru o sumă comparabilă cu preţul mediu al unui apartament cu trei camere într-un cartier rezidenţial.
Dragoș Mihăilă, comisar de licitație: „Avionul presidential Negreşti, folosit pentru zborurile oficiale ale preşedintelui Ion Iliescu, 1989. Preţul de pornire de 25,000 de euro. Atenţie, 165,000 euro pentru Negreşti şi felicitări! Adjudecat!”
Ambele avioane, vândute la licitaţie, au foarte puţine ore de zbor şi sunt în stare bună. Fac parte din patrimoniul naţional cultural mobil şi sunt clasate la categoria tezaur. Deci nu pot fi scoase din ţară. Vânzarea aeronavelor reprezintă, de fapt, lichidarea patrimonială a fostei interprinderi de stat Romavia”.
Alina Panico, PR la casa de licitație: „Avionul prezidenţial care i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu a intrat în colecţia unui colecţionar străin, care este pasionat de România şi de istoria ţării noastre. Iar avionul presidential al lui Ion Iliescu a intrat în posesia unui colecţionar român pasionat de industria aeronautică”.
În cadrul aceleiaşi licitaţii s-a mai vândut, pentru suma de 95,000 de euro, şi o limuzină care i-a aparţinut tot lui Nicolae Ceauşescu. Este vorba despre modelul PAYKAN, fabricat în Iran şi primit cadou de Ceauşescu de la şahul Iranului.
Sursa: Pro TV
Etichete: avion , licitatie , Nicolae Ceaușescu , limuzina
Dată publicare: 28-05-2021 18:46