Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Două fetițe de zece ani și-au făcut o afacere, după școală. Plimbă câinii din cartier, la prețuri atractive

Your browser doesn't support HTML5 video.

Două fetițe de zece ani din Cluj, prietene, sunt un exemplu inclusiv pentru adulții care aspiră să devină antreprenori.

Pentru le plac animalele și vor să strângă și bani de buzunar, au hotărât să plimbe câinii vecinilor din cartierul lor, în Cluj. Și-au făcut mai întâi reclamă și au stabilit prețuri foarte atractive. Acum, după ce se întorc de la școală, se ocupă de mica lor... "afacere".

La doar 10 ani, are inițiativă și știe foarte bine cum să-și pună în practică ideile. Alături de o prietenă, Irina a decis să plimbe câinii de companie ai vecinilor din cartier. ÎI plac animalele și poate strânge astfel și bani de buzunar.

Irina Hadade, elevă: „Am zis că hai să facem o afacere. Întâi ne-am gândit la babysitting, dar suntem prea mici ca să facem babysitting, și pe urmă ne-a venit ideea cu câinii.”

Cele două fetițe au făcut cu mâna lor zeci de anunţuri, diferite, prin care și-au prezentat oferta. Le-au lipit apoi în scările mai multor blocuri din cartier iar telefoanele au început să sune.

Citește și
buldog englez, cavalier spaniel
Norvegia interzice creșterea buldogilor englezi și a celor din rasa Cavalier King Charles Spaniel

Irina Hadade, elevă: „Am zis cu asociata mea, totuși, de ce să le tragem la xerox și să folosim foi, când putem noi să le scriem”

Femeie: „Și noi suntem cum suntem, mai stăm în casă, ne mai dor picioarele. Dar ne ajută tare. Mi se pare un gest foarte frumos”

Părinții o susțin, dar pun accent pe școală. Mai întâi temele și apoi alte activități. Fetița le face cinste. E în clasa a patra, iar până acum a primit calificativul "Foarte Bine" pe linie.

Florin Hadade, tatăl fetiței: „O susțin și pe fiica mea, și pe colega ei. E o treabă foarte ok. Nu e o afacere de viitor, dar le dezvoltă gândirea.”

Iniţiativa i-a atras atenția unui profesionist din marketing. Mai ales că anunțurile scrise de cele două fete respectă toate regulile unei promovări de succes: sunt scurte, clare, iar culorile folosite captează atenția. Așa că a decis să le promoveze în mediul online.

Doru Șupeală, specialist în marketing: „Faptul că sunt atât de responsabile și creative, pe mine m-a impresionat, mi s-a părut că este o atitudine extraordinară, și cred că din punctul ăsta de vedere fetițele sunt un mare model pentru copii."

Specialiştii din educaţie spun că cei mici trebuie să înveţe încă din şcoală cum să producă şi să economisească bani. Potrivit datelor Eurostat, românii au cel mai redus grad de educaţie financiară din Uniunea Europeană.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult