Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Detalii terifiante despre „cea mai periculoasă meserie din lume”. Muncitorii suferă răni îngrozitoare și mor cu sutele

Dezmembrarea vapoarelor a fost adesea considerată una dintre cele mai periculoase meserii din lume, iar experții au dezvăluit adevăratele pericole care se ascund în spatele acestei industrii nereglementate.

Considerată una dintre cele mai periculoase meserii din lume, unde rata mortalității este destul de ridicată, dezmembrarea navelor de mari dimensiuni și nu numai este un proces terifiant.

Acum, a fost dezvăluit ceea ce se ascunde în spatele acestui job sângeros, am putea spune. Timp de decenii, dezmembrarea vapoarelor de mari dimensiuni a fost considerată o industrie controversată, potrivit DailyStar.

Nave de croazieră gigantice aflate la sfârșitul duratei de viață - precum și nave maritime mari - sunt trimise în țări precum Bangladesh, Pakistan, Turcia sau India pentru a fi sistematic dezmembrate și vândute la fier vechi.

Dar industria este în mare parte necontrolată și, în medie, o persoană este grav rănită în fiecare zi, în timp ce o alta moare în fiecare săptămână.

Citește și
indieni
Firmele din România așteaptă muncitori din Asia de luni bune. Țările de proveniență au probleme cu emiterea vizelor de muncă
Salarii infime pentru muncitori

În 2016, un muncitor din Bangladesh a murit strivit de o placă de oțel uriașă, iar neșansa a făcut ca alte trei persoane să moară în același șantier naval în următoarele patru zile.

Cu un an înainte, în 2015, o butelie de gaz sub presiune a explodat într-un alt șantier naval din Bangladesh, dezastru în urma căruia opt oameni au suferit răni grave care aveau să le schimbe total viața.

Cu un deceniu înainte, în 1995, un bărbat care lucra în întuneric s-a prăbușit de la 10 metri într-un rezervor gol și și-a zdrobit pelvisul. El a fost salvat câteva ore mai târziu și a murit din cauza rănilor suferite la scurt timp după aceea.

Ceea nu a ieșit la iveală oficial, este remunerația pe care o primesc cei care aleg să practice această meserie. Aproape în fiecare caz, salariile sunt de departe a fi decente.

Reporterul de investigație Perter Hornung a relatat recent că pe un șantier din Alang, Gujarat, India, a murit o persoană și două au fost rănite în timp ce dezmembrau o navă aparținând companiei norvegiene BW Offshore.

Incidentul a avut loc atunci când "o unitate presurizată a fost tăiată contrar reglementărilor".

Muncitorii, fără echipment de bază și desculți

Și, Glenn Thompson, secretarul național adjunct al Sindicatului australian al producătorilor, a vizitat șantierul de dezmembrări Chittagong din Bangladesh în 2015, potrivit news.com.au.

"Am fost la o întâlnire cu o firmă de construcții: Pur și simplu sunt rahaturi care zac peste tot. Muncitori fără echipament de protecție de bază. Fără mănuși sau desculți, în ciuda faptului că au de-a face cu substanțe chimice și gaze mortale. Bărbați care lucrează cu torțe oxi-acetilenice la înălțime, pe suprastructura unor huluburi, fără bariere de siguranță care să îi împiedice să alunece și să cadă. Eu culegeam bucăți de azbest", a declarat Glenn Thompson.

Potrivit ONG-ului Shipbreaking Platform, cel puțin 10 muncitori și-au pierdut viața în timp ce dezmembrau nave pe plaja din Chattogram, Bangladesh, iar alți 33 au fost grav răniți în 2022.

Surse locale au raportat, de asemenea, trei decese în Alang, India, și trei răniți în Gadani, Pakistan.

De asemenea, acestea au aruncat și mai multă lumină asupra dimensiunii uriașe a operațiunii de dezmembrare a navelor, întrucât au constatat că 443 de nave comerciale oceanice și unități offshore plutitoare au fost vândute la șantierele de fier vechi în 2022.

Au fost, așadar, 292 dintre cele mai mari petroliere, vrachiere, platforme plutitoare, nave de marfă și de pasageri au ajuns pe plajele din Bangladesh, India și Pakistan, însumând peste 80% din tonajul brut dezmembrat la nivel mondial.

Directorul executiv și fondatorul ONG-ului, Ingvild Jenssen, a declarat: "Suntem martorii acestui scandal legat de mediu și de drepturile omului de prea mult timp. Toți proprietarii de nave sunt conștienți de situația dezastruoasă de pe șantierele de dezmembrare și de lipsa de capacitate de a manipula în siguranță numeroasele materiale toxice de la bordul navelor. Cu toate acestea, cu ajutorul comercianților de fier vechi, marea majoritate aleg să își dezmembreze flota scoasă din uz în Asia de Sud, deoarece acolo pot obține cele mai mari profituri".

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult