De ce e un eșec linia ferată de 100 de mil € de la Gara de Nord la aeroport. Românii o folosesc ”din pură curiozitate”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Asta, deși prețul unei călătorii este simbolic, iar durata deplasării relativ mică. Cei mai mulți spun însă că preferă taxiul, mai ales dacă nu stau aproape de gară.
Este trecut de ora 21, iar în Gara de Nord e forfota obișnuită. Un singur peron e pustiu: cel de unde pleacă trenul spre aeroport.
După ani întregi de amânări și alți ani de lucrări întârziate, această cursă a devenit realitate. Numai că, indiferent de ora din zi sau din noapte, în vagoanele celor 3 operatori feroviari care circulă pe această rută urcă doar câțiva pasageri.
Atât de puțini încât cu banii de bilete n-ar putea cumpără împreună nici măcar o pizza.
”Pură curiozitate a fost”.
”Foarte multă lume poate nu este informată de acest tren, poate nu știu că există”.
La aeroport, situația este similară. Interesați de cursă sunt niște tineri străini. Pentru ei, este alegerea firească.
”Taxiurile sunt atât de scumpe, de-aia am ales trenul, că e mai ieftin”.
”Și e și mai confortabil decât taxiul”.
Nu de aceeași părere sunt pasagerii români.
”Pentru comoditate, bineînțeles, am o vârstă, am 68 de ani și după 8 ore de voiaj abia aștept să ajung la destinație”.
”Taxiul e mai aproape, mai repede”.
Biletul costă 4 lei, iar călătoria durează aproximativ 20 de minute.
”Știi exact când vine și când ajunge la aeroport. Mai sunt întârzieri, dar foarte mici”.
”Din punctul meu de vedere e cea mai bună metodă de a ajunge la aeroport la momentul actual”.
”În primul rând, probabil că cei care merg la aeroport nu știu atât de mult de ea”.
Deși noua gară e chiar în fața aeroportului, mulți încă nu știu de existența acestui tren. Iar alții preferă o conexiune rapidă cu centrul Capitalei.
Trenurile merg mai mult goale
Cert este că în prezent trenurile merg mai mult goale. Reprezentanții CFR spun că numărul de călători este puternic influențat și de evoluția traficului aerian redus.
Proiectul trenului de la aeroport a costat cam 100 de milioane de euro și ne arată iar că în România lucrurile se fac, ca de obicei, fără cap.
Linia de cale ferată nu a fost dublată decât aici în gara de la Otopeni și nu este nici măcar electrificată, astfel că trenurile circulă cu viteze mici la intervale mari, iar orice incident cauzează întârzieri tuturor celorlalte garnituri care circulă pe această cale ferată.
Pe de altă parte, proiectul n-a fost gândit pentru viitor, așa că nu va putea ține pasul cu dezvoltarea aeroportului, care știm că se va extinde către partea de est, acolo unde aceste linii de cale ferată nu vor avea cum să ajungă.
În aceste condiții, când vom avea un nou terminal la cel mai mare aeroport al țării ne vom trezi că ne-am întors exact în același punct de unde am plecat: aerogara nu va fi conectată așa cum trebuie de oraș.
Sursa: Pro TV
Etichete: aeroport , Otopeni , gara de nord , esec , linie ferata
Dată publicare: 23-05-2021 18:20