Cum te poate ajuta matematica să combați teoriile conspirației. Interviu cu un profesor
Profesorul Cristian Hatu, președinte al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale, oferă mai multe exemple concrete când matematica are o utilitate dincolo de formulele complicate pe care trebuie să le învățăm la școală.
„E vorba să dezvolte gândirea structurată, să aibă discernământ, să poată gândi cu mintea lui. Științele exacte, dacă sunt predate în alt mod, cu metode inductive îi fac pe elevi să fie convinși că lumea din jurul lor are o logică și că pot înțelege singuri logica asta. Și poate vor lupta și cu teoriile conspirației, în felul ăsta. Când vor vedea un proces, prima reacție va fi: „Hai să înțeleg despre ce e vorba?””, a spus Cristian Hatu.
De asemenea, profesoruloferă și exemple de cum ar trebui predate științele exacte astfel încât elevilor să le folosească în viața de zi cu zi, după ce termină școala.
„Să spunem că luăm funcția exponențială. Pornim de la abordarea aceasta: «Depuneți niște bani la o bancă, cu dobânda de 5% pe an. Ați depus, să zicem, 1.000 de lei, cu dobândă de 5% pe an. Cum faceți voi să calculați câți bani veți avea peste trei ani în cont? Sau peste cinci ani?”, a mai zis el.
Simularea națională a elevilor de clasa a VIII-a arată că ei încă nu sunt pregătiți de examenul din vară. Din 160.000 de candidați, aproape 100.000 au luat sub 5 la matematică. Iar la română, doar un elev din 4.000 a primit 10.
Articolul integral poate fi citit pe Presshub.ro.