Cum reușesc să supraviețuiască restaurantele cu specific pescăresc de la malul mării, pe timp de pandemie
Your browser doesn't support HTML5 video.
Bucătarii pregătesc pește proaspăt pentru clienții care îl comandă online și îl primesc acasă ori la birou printr-un serviciu special de livrare.
În acest restaurant cherhana din Constanța, se prepară peşte proaspăt de Marea Neagră, cel mai căutat de cumpărători, iar comenzile sunt livrate prin curier. Chefalul se prinde la plase, în apropierea ţărmului de pescării care ies în larg de dimineaţă.
Clienţii cer şi midii sau rapane, tot din marea noastră, însoţite de legume pe plită şi mămăliguţă. Pandemia i-a alungat pe clienţi şi din restaurantele pescăreşti. Însă Postul Paştelui vine în ajutorul bucătarilor.
Alexandru Munteanu, administrator terasă restaurant: "Cel mai lung post din an iar în traducere de bussines cea mai profitabilă pentru consumul de peşte şi având în vedere perioada de restricţii am dezvoltat un serviciu propriu de delivery şi asta ne permite să menţinem optim produsul până la livrare".
Sorin Mănăilă, proprietar restaurant: "Avem peşte din Marea Neagră, peşte de Dunăre, aducem şi peşte din Mediterană".
Deşi funcţionează în condiţii restrictive, şi magazinele de peşte din pieţe se aprovizionează pentru perioada următoare. Carmen Dragomir, administrator pescărie: "De pe 15 am intrat în Postul Paştelui. Clienţii noştri au început să cumpere dinainte, avem marfă de la Tulcea, din bălţile noastre. Ne-am gândit să facem şi livrări la domiciliu". La mare căutare în această perioadă mai sunt, în afară de chefal, stavridul, scrumbia şi hamsiile gustoase perpelite pe plita încinsă şi presărate cu puţină sare, eventual stropite de un pahar de rose rece şi parfumat.
Sursa: Pro TV
Etichete: peste , restaurante , clienti , postul pastelui
Dată publicare: 19-03-2021 18:30