Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Consumul de înghețată a crescut în România. Care sunt cele mai căutate sortimente

Your browser doesn't support HTML5 video.

Odată cu vremea bună, toată lumea dorește o înghețată. Cei din domeniu văd semne bune pentru ei: consumul din lunile de primăvară a crescut cu peste 18 la sută față de aceeași perioadă, din 2021.

Vânzările de pe stradă au sărit și mai mult, cu 30 la sută. În topul preferințelor rămân aromele clasice: vanilia și ciocolata. Sunt însă în vogă și sortimente noi, precum menta sau caramelul cu pară.

Înghețata cu pricina este inspirată dintr-un desen animat. Este corolorată în albastru, cu spirulină, și are gust de biscuiți.

Este doar unul dintre sortimentele după care se dau în vânt în acestă vară cei mici. Iar ofertele pentru ei se înmulțesc pe zi ce trece.

Vânzătoare de înghețată: „Aproape zilnic avem înghețată diferită. O să aducem din lavandă, fructul dragonului și o să vedem ce apare nou”.

Citește și
Unde se face înghețata din rubarbă. Festivalul plantei cu același nume, la Saschiz
Unde se face înghețata din rubarbă. Festivalul plantei cu același nume, în Mureș

În fabricile de înghețată se lucrează și la formă. De pildă, pe banda de producție, desertul rece din lapte seamănă cu felia de pepene galben.

Oana Gabriela Boia, manager categorie înghețată: „80% din vânzarea dintr-un an de zile se întâmplă în lunile mai august. Înghețată cu biscuiți, înghețată de tip cheesecake cu rom și stafide, o varietate foarte mare”.

Vanilia și ciololata, în top

Îngheța de vanilie sau cicolată rămân, totuși, în top. Urmează cea cu aromă de fructe de pădure.

La bilanțul din aprilie, vânzările totale de înghețată înregistrau un plus de peste 18 la sută față de anul trecut. Consumul de înghețată „on the go”, adică cea cumpărată de pe stradă, era cu 30 la sută mai mare. Merge în continuare bine și înghețata vândută în pachete cu mai multe bucăți, în supermarket.

În pandemie, cand înghețata nu putea fi consumată la gelaterie, a apărut varianta în caserolă termică, pentru acasă. Produsul a rămas și acum foarte popular.

Cu vânzări încă mici, dar în creștere, sunt sortimentele de înghețată artizanală, mai ales cele bio sau fără lactoză și zahăr.

În România sunt cinci mari producători de înghetață.

Iulia Pencea, director general Nielsen România: „Primele cele mai mari cinci branduri, fac cam 20-25 la sută din piață. Au intrat pe piață multe branduri care oferă variante premium. Ne așteptăm ca acea înghețată, ambalată pentru consumul individual, pe băț, la cornet sau vafă, să crescă un pic versus ultimele două veri”.

Acum, cea mai ieftină înghețată costă mai puțin de un leu.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult