Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Comportamentul românilor în privința cumpărăturilor online s-a schimbat după începerea războiului în Ucraina

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cumpărăturile online au fost ca într-un carusel în ultima perioadă, spun comercianții direct implicați. După începerea războiului din Ucraina, la sfârșitul lunii februarie, vânzările au scăzut până la 40 la sută.

Oamenii au devenit mai cumpătați, și-au luat doar strictul necesar și au renunțat la haine, accesorii, ori decorațiuni. Abia acum, când ne apropiem de sărbători, comenzile au început să crească.

După izbucnirea războiului în Ucraina, cel mai afectat segment la cumpărăturile online a fost cel de haine și încălțăminte. Oamenii au evitat să mai cumpere și accesorii pentru casă și gradină, jucării, bijuterii și electrocasnice ori gadgeturi.

„Au scăzut cu 20, uneori chiar și 40 la sută, în primele zile de la începutul războiului”, a spus un specialist în comunicare online.

După două săptămâni, timid cumpărăturile au revenit dar a primat calitatea.

Citește și
cumparaturi
Scumpirile forțează românii să reducă risipa alimentară. Coșurile de cumpărături nu mai sunt pline cu vârf

„S-a văzut că s-au cumpărat mai mult geci, canadiene, pulovere. Au simțit că hainele au că prim scop ideea de a-ți tine de cald și nu au mai cumpărat pantofi cu toc, rochii. Au cumpărat de valoare medie mai mare și nu neapărat la reducere. S-au axat pe calitate și nu pe campaniile de reducere. Chiar au fost unele dintre campaniile de reducere cu cel mai puțin succes”, a explicat un specialist în eCommerce.

Psihologii spun că începerea războiului din Ucraina ne-a produs stări de panica și anxietate și ne-a făcut să fim mai atenți la modul in care ne cheltuim banii. „Trebuie să facem trei pași în spate, să resuflam și să ne gândim ce să facem în aceasta situație. Emoționalul dispare din prim plan și revine partea logică și rațională și ne dăm seama că poate am exagerat puțin”, a explicat un psiholog.

Acum, în apropierea Paștelui, magazinele online au început să înregistreze din nou creșteri. „În ultimele zece zile, la nivel de valoare totală a comenzilor avem peste 24% creștere față de anul trecut. O creștere mai mare în zona de încălțăminte sport. Crește destul de mult interesul pe genți, zona de mobilitate, rucsacuri, ochelari de soare. Avem foarte mulți clienți care au cel puțin zece produse la favorite, constant ne uitam la acest indicator, care e în creștere, semn că și interesul deja de la an la an e în creștere”, a spus CEO-ul unui magazin online.

Din acest depozit pleaca zilnic spre casele oamenilor peste 15 mii de produse: îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Cele mai multe ajung la clienți în aceeași zi sau în ziua următoare. Pentru că urmează Paștele, comercianții se așteaptă la mai multe comenzi și la zile în care vor fi livrate chiar și 25 de mii de pachete.

Campaniile de Paște vin cu reduceri chiar și de 40 la sută pentru hainele de sezon.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult